צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  עיכוב שפתי וירידה בשמיעהנטלי 22:30 26/04/2010
בני בן 1.7, סבל מדלקות אוזניים חוזרות במהלך כל החורף+ נקב בעור התוף, בעקבותיהם יש ירידה בשמיעה (לא לגמרי ברור עד כמה). במקביל יש גם עיכוב שפתי (אומר רק 10 מילים קבועות). האם טיפול קלינאית תקשורת יכול להועיל על אף הירידה בשמיעה? האם הטיפול מתאים לגיל צעיר כל כך?
תודה רבה
   בן שנה ושבעה חודשיםתמר בש, קלינאית תקשורת 08:32 02/05/2010
אם אכן יש ירידה בשמיעה, חשוב לדעת את דרגתה. ההשפעה של ירידה קלה אינה כמו זו של ירידה רצינית יותר. האם ערכתם בדיקת שמיעה מסודרת?
לפי הנתונים שמסרת, אי אפשר לקבוע שדרוש או לא דרוש טיפול שפתי. ומעבר למצב השמיעתי, חשוב לדעת האם ממלמל, האם מחקה קולות/מילים, כמה שפה מבין. האם מוסיף מילים חדשות מדי שבוע? לשאלתך לגי טיפול - יש ילדים בגיל הזה שמקבלים טיפול שפתי, כך שעניין הגיל לכשעצמו אינו שולל זאת. וגם אם לא דרוש טיפול ממש, ייתכן שאם תקבלו הדרכת הורים קצרה הדבר יעזור לך לעמוד טוב יותר על מצבו השפתי של בנך ועל דרכים לקדם את השפה שלו.


תמר בש, MA קלינאית תקשורת
   תודה על תגובתךנטלי 13:40 02/05/2010
אכן ערכנו בדיקות שמיעה, בראשונה התוצאה היתה 30 ובשניה 50, אך לפי התרשמותי השניה שיקפה בין השאר עייפות של הילד ולמעשה שמיעתו לא עד כדי כך לקויה. לשאלותייך- הוא אכן ממלמל, ללא הפסקה, אבל הוא לא משתמש בכל האותיות אלא בקבוצה מצומצמת (הרבה ד', מ, א, נ ו-ב, פחות בשאר). הו מוסיף מילים בקצב די איטי, אבל מבין יותר ויותר כל יום לפי דעתי. אנחנו בהמתנה לטיפול קלינאית דרך התפתחות הילד, אבדוק אם יש אפשרות לקבל הדרכת הורים בינתיים. תודה רבה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו