צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  האם לחכות לתוצאות בדיקת שמיעה?גלית 18:00 06/07/2010
שלום,

בני בן שנתיים ושמונה חודשים וסובל מעיכוב בדיבור. הוא מדבר אבל לא ממש שיחות אלא משפטים מאד מוגבלים כמו" הנה טרקטור" "תראי הנה משאית"וכו'.זה מאד מתסכל אותו. בבדיקה התגלה שיש לו נוזלים באוזן וגם "שקד שלישי" (דבר שעשוי לגרום לבעית שמיעה) ונקבעה לו בדיקת שמיעה לעוד חודש.

האם יש טעם להתחיל אבחון וטיפול אצל קלינאי תקשורת לפני קבלת תוצאות בדיקת השמיעה?

אודה על תשובתך

גלית
   בדיקת שמיעהתמר בש, קלינאית תקשורת 15:53 10/07/2010
בהחלט מומלץ לבוא עם תוצאות בדיקת שמיעה כבר לפגישה הראשונה או להעביר אותן לפני הבדיקה, כדי שאבחון יהיה יותר מבוסס.
עם זאת בפועל לעתים עורכים פגישה לפני עריכת בדיקת השמיעה, אז יש לקחת בחשבון את העובדה שיש נוזלים ושיהיה צורך "לעדכן" את חוות הדעת בהתאם, כמה שיותר מהר, רצוי עוד בזמן התהליך האבחוני.
   אין סיבה קונקרטיתמעיין 20:28 10/07/2010
המובנות שלה נורמטיבית לחלוטין ולא ראיתי בעיה בשאר התחומים, להיפך... היא באמת ילדה מוכשרת. זה פשוט משפט שאמרה הקלינאית שטיפלה בה בזמנו, משהו בסגנון: "כרגע הילדה סיימה את הטיפול, אם תראי שהדיספרקסיה חוזרת בתחום אחר (תנועה?) פני לטיפול נוסף.

תודה עך תשובתך.
   אני חושבת שלא...מעיין 07:43 13/07/2010
מבחינה פיזית, זאת אומרת בשיעורי ההתעמלות בבית הספר, היא בסדר גמור. אגב, כתינוקת, ההתפתחות של המוטוריקה הגסה, כמו התהפכות מהגב לבטן (8 חודשים), זחילה (11 חודש), הליכה
(1.4)- היתה מעט מאוחרת וזה הצטרף למובנות הנמוכה שהיתה לה עד גיל 4 בערך. לא חושבת שיש דיספרקסיה באזורים אחרים בגוף אבל לא ממש יודעת מה זה אומר. מצד אחד היא מחזיקה את העיפרון מצחיק, קצת כמו הקליגרפים הסינים, אבל מצד שני יש לה כתב יפה ובוגר והיא מציירת נפלא. לא חושבת שיש בעיה בקורדינציה כי היא לומדת נגינה על פסנתר חשמלי ומתקדמת יפה.
אולי אין סיבה לחשש... אולי אני פשוט קצת מודאגת מדי? (היא בת יחידה)...




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו