צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  ביתי לא מצביעהאפרת 15:53 21/09/2010
שלום וצהריים טובים,
ביתי בת שנה וארבעה חודשים. היא ילדה מאוד סקרנית, עקשנית, חייכנית וחברותית. מזהה את הקרובים לה. לא מוכנה להיות בידיים של אנשים זרים.מחייכת לאנשים שלא מכירה. היא נהנית ממוסיקה (מנענעת את הגוף לפי הקצב) ומתכניות טלוויזיה מסוימות.נותנת נשיקה כשמתבקשת לתת, לא עושה כפיים.מבצעת פעולה של נקישת שתי קוביות בידיים כאשר מתבקשת.מושיטה ידיים כאשר רוצה בידיים. מגיבה למילה: "לא" ומזהה את שמה. משחקת יפה עם צעצועים ועירנית לסביבתה.עושה ידיים למעלה כאשר מתבקשת, אציין שאינה מפיקה מילים אלא רק ממלמלת לדוג': באבא, דאדא, מאמא,נהנה. ביתי לא מצביעה על חפצים או על אנשים. כשושאלים לדוגמא איפה אור או איפה אמא היא מסתכלת על הדמות אך לא מצביעה.
האם יש פה איזשהי בעיה שדורשת אבחון או טיפול ?
אשמח לתשובתך המקצועית וחוות דעתך.
אמא של אפרת
   הצבעהתמר בש, קלינאית תקשורת 12:01 22/09/2010
שלום אמא,

מה היא עושה שהיא רוצה משהו שרואה אך הוא מחוץ לטווח ידיה?
האם היא מצביעה "סתם" כדי לשתף במשהו? (כלומר, לא בתגובה לשאלה איפה....?)

תמר בש
קלינאית תקשורת
מומחית בילדים ובגיל הרך
0525976725
   בהמשך לשאלתך אפרת 13:48 28/09/2010
ביתי לא מצביעה.
כאשר שואלים אותה איפה מוצץ, כדור או בובה מסתכלת לכיוון החפץ ואז מסתכלת עלינו. כשרוצה לשתות או בידיים או עזרה מעמידה לישיבה היא מתחילה לבכות (שזוהי לדעתי דרך די פרימיטיבית להביע רצון) לא?
איך את ממליצה לנהוג?...
   לא מצביעהתמר בש, קלינאית תקשורת 13:53 29/09/2010
במקום לנחש ולתת מייד את מה שרוצה, הייתי למשל מראה לה את הבקבוק (או כל דבר אחר שהיא בעצם רוצה ולא יודעת לבקש) ממרחק מסוים ושואלת "את זה?", במקומה. לחשוב על לפרק את הסיטואציה לבקשה (שאתם ממלילים עבורה), ורק אחר כך להיענות. זה כמובן לא דבר שעושים פעם אחת וזהו אלא שוב ושוב בסיטואציה החוזרת. האם היא מחקה? אפשר לנסות ולהדגים: להעמיד החפץ על מדף למשל ובעצמך להושיט ידיים כלפי החפץ ולהגיד "את זה".
אלמנט קשר העין גם הוא חשוב פה: שימי לב האם כשבוכה גם מסתכלת עליכם, כאילו לבקש, ובאילו סיטואציות היא בעצם יוצרת קשר עין.
אשמח לשמוע עדכון...


תמר בש
קלינאית תקשורת לגיל הרך
0525976725
   אפרת, המשך-תמר בש, קלינאית תקשורת 09:44 30/09/2010
אני רואה שביקשת המלצה לקלינאית תקשורת, בהודעה שמתחת. רק עכשיו קישרתי בין הניקים. ממליצה לך לפנות דרך רופא/ת הילדים שלך למכון להתפתחות הילד אליו את שייכת באזורך.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו