צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  תינוקת בת שנה + 5אילונה 08:30 13/10/2010
שלום רב,

ביתי שנה + 5 חודשים. נולדה פגית בשבוע 32. גילה המתוקן: שנה + 3.

מבחינה מוטורית: זוחלת על 6 וגם נעמדת ומתהלכת בעזרת חפצים אך לא הולכת בכוחות עצמה.

מכניסה אביזרים לקופסא שמתבקשת, כשמבקשים ממנה למשל "תני לי מוצץ" נותנת בקלות ולעיתים כשמקבלת איזשהו צעצוע ליד או מוצץ או משהו שהיא רוצה היא אומרת "תדה" (תודה). כשוואלים איפה בובה או כדור, היא מסתכלת בבובה או בכדור וניגשת לחפץ. נותנת נשיקה כאשר מתבקשת. מגיבה לשמה, מבינה שאומרים לה בואי או קחי. הדברים שעוד לא עושה: לא ממש מצביעה. לפעמים כששואלים אותה איפה אור, היא מסתכלת מעלה ומרימה את היד אך זה קורה מעט מאד. היא לא מוחאת כפיים ומרימה ידיים רק לפעמים כשמבקשים ממנה. ממלמלת המון ג'יבריש. אומרת אמה (אמא), אמאמ (אוכל), דאדה (כדור וגם בובה), טטה (סבתא), תדה (תודה). איטה (ריטה - מטפלת ). עושה ךפעמים שלום עם היד. לא מחקה קולות של חתול או כלב או ציפור. היא נראת מאוד קשובה אך לא חוזרת אחריי.

אני מודעת שביתי קצת מעוכבת מוטורית ושפתית. מה חוות דעתך בעניין זה?

האם עליי להתחיל בטיפולים של קלינאי תקשורת? מה המלצתך?

איך אוכל לעודד ולדרבן הצבעה, חיקוי של קולות ועוד הפקת מילים?

בברכה,

אילונה
   בת שנה וחמישהתמר בש, קלינאית תקשורת 20:29 13/10/2010
נשמע שבתך מתחילה להשתמש במילים ומבינה הוראות פשוטות - וזה מצוין! - אבל את מודאגת מכך שממעטת בג'סטות. לאור דאגתך, פניותייך הקודמות כאן, וכדי שתקבלי מענה לתחושותייך, מדוע שלא תפני לאבחון מסודר של קלינאית תקשורת? אז תוכל הקלינאית להשיב על שאלותייך "בזמן אמיתי" ותוך ראיה של הילדה, ולתת לך הדרכה מתאימה. פניה לאבחון לא מחייבת שהיא תמליץ על טיפול. מציעה שתתחילי מפגישה אחת כדי לקבל תשובות המבוססות על התבוננות אמיתית בבתך.
בהצלחה! 




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו