צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  התפתחות תקשורת בגיל 17 חודשיםמרב 09:32 19/12/2010
שלום
בני בן כמעט 17 חודשים. התפתחות מוטורית תקינה, הולך מגיל 13 חודשים, עולה ויורד מדרגות עם אחיזה במעקה, משחק יפה בכדור, נהנה ממשחקי קוקו ומחבואים.
בגיל שנה שמתי לב שאינו מצביע על האור ואינו עושה ביי ביי כמו שעשו ילדי הקודמים.
בערך מגיל שנה וחדשיים התחיל להורות עם היד (לא עם האצבע) על דברים שרוצה ולהגיד "את זה".
רק בשבועות האחרונים (בגיל 16 חודש) התחיל להצביע (עם האצבע) על דברים שרוצה להראות לנו, גם על האור, ולהגיב בתנועות לשיר (ידים למעלה). התחיל לעשות ביי ביי אבל לא תמיד מגיב - רק לפעמים.
נכון לעכשיו יש לו רק 3 מילים קבועות, אבל לא משתמש בהן הרבה, רק לפי הצורך. יש מלמולים שנשמעים כמו דיבור אבל אנחנו לא מבינים, ויש מילים שהופיעו באופן חד פעמי ולא חזרו.
מה כדאי לעשות??
   בן 17 חודשיםתמר בש, קלינאית תקשורת 19:01 21/12/2010
גם אם לתחושתך עשה זאת באיחור מסוים, את מתארת שבנך עושה היום לא מעט מבחינה תקשורתית: מתמסר בכדור ומשחק משחקים הדדיים, מצביע כדי לשתף וכדי לבקש, ומתחיל להשתמש במלים.
כמה שאלות להבהרה: מה הן המלים שמשתמש בהן? מה זה "לפי הצורך"? האם אומר אותן ביוזמתו ולפי הקשר מתאים? האם בנך מבין את הנאמר לו? האם מבין הוראות שונות, האם מזהה חפצים מוכרים כשמבקשים ממנו להראות/לתת, האם מזהה חלקי גוף?
   המשךמרב 04:55 22/12/2010
שלום ותודה על תגובתך
בתשובה לשאלתך:
המילים הן: 'את זה' - עם הושטת יד לעבר משהו שרוצה, קול של כלב (כשמשחק עם כלב), 'האם' - כשהולכים לאכול, 'מממ' - כשמבקש מוצץ. לפי הצורך - כשהמילה רלוונטית,,,,אבל באופן כללי לא אומר אותן הרבה (לפחות לא את 3 האחרונות).
מזהה ומביא חפצים מוכרים כשמתבקש - כגון, כדור, נעליים, מוצץ וכו'. חלקי גוף - לא מצביע עליהם כשמתבקש, כשנשאל על הרגליים שלו רוקע ברגליים להראות, כשנשאל על האף יתפוס את האף שלי (מעין משחק שיש לנו), אבל לא מצביע על האף שלו.
   בן 17 חודשיםתמר בש, קלינאית תקשורת 15:11 23/12/2010
על פניו לפי תיאורך בנך אכן מבין שפה. מה שחשוב לראות הוא שהוא מתפתח כל הזמן מבחינה תקשורתית ןשפתית: מוסיף מלים, מבין יותר ויותר, משכלל את המשחק ויוזם משחק ואינטקראקציה.
אגב, לגבי חלקי הגוף אפשר לנסות על בובה....
המשיכי לשחק איתו אחד על אחד משחקי קוקו, מחבואים, וגם התחלה של משחק דמיוני (האכלת בובה, השכבתה לישון וכו'...) תוך שאת ממלילה את מה שקורה כאן ועכשיו, גם במשחק וגם בפעילויות משתפות יומיומיות כמו אמבטיה, הלבשה, ארוחה.... דברי על מה שקורה, תשתמשי בשפה פשוטה וחזרתית, מבלי להציף במלל ותוך מתן הזמדנות גם לו להשתמש בשפה באינטראקציה.
בהצלחה!

תמר בש
קלינאית תקשורת
גיל הרך וילדים
0525976725




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו