קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
התפתחות תקשורת בגיל 17 חודשים | מרב | 09:32 19/12/2010 | |||||
שלום
בני בן כמעט 17 חודשים. התפתחות מוטורית תקינה, הולך מגיל 13 חודשים, עולה ויורד מדרגות עם אחיזה במעקה, משחק יפה בכדור, נהנה ממשחקי קוקו ומחבואים. בגיל שנה שמתי לב שאינו מצביע על האור ואינו עושה ביי ביי כמו שעשו ילדי הקודמים. בערך מגיל שנה וחדשיים התחיל להורות עם היד (לא עם האצבע) על דברים שרוצה ולהגיד "את זה". רק בשבועות האחרונים (בגיל 16 חודש) התחיל להצביע (עם האצבע) על דברים שרוצה להראות לנו, גם על האור, ולהגיב בתנועות לשיר (ידים למעלה). התחיל לעשות ביי ביי אבל לא תמיד מגיב - רק לפעמים. נכון לעכשיו יש לו רק 3 מילים קבועות, אבל לא משתמש בהן הרבה, רק לפי הצורך. יש מלמולים שנשמעים כמו דיבור אבל אנחנו לא מבינים, ויש מילים שהופיעו באופן חד פעמי ולא חזרו. מה כדאי לעשות?? |
|||||||
בן 17 חודשים | תמר בש, קלינאית תקשורת | 19:01 21/12/2010 | |||||
גם אם לתחושתך עשה זאת באיחור מסוים, את מתארת שבנך עושה היום לא מעט מבחינה תקשורתית: מתמסר בכדור ומשחק משחקים הדדיים, מצביע כדי לשתף וכדי לבקש, ומתחיל להשתמש במלים.
כמה שאלות להבהרה: מה הן המלים שמשתמש בהן? מה זה "לפי הצורך"? האם אומר אותן ביוזמתו ולפי הקשר מתאים? האם בנך מבין את הנאמר לו? האם מבין הוראות שונות, האם מזהה חפצים מוכרים כשמבקשים ממנו להראות/לתת, האם מזהה חלקי גוף? |
|||||||
המשך | מרב | 04:55 22/12/2010 | |||||
שלום ותודה על תגובתך
בתשובה לשאלתך: המילים הן: 'את זה' - עם הושטת יד לעבר משהו שרוצה, קול של כלב (כשמשחק עם כלב), 'האם' - כשהולכים לאכול, 'מממ' - כשמבקש מוצץ. לפי הצורך - כשהמילה רלוונטית,,,,אבל באופן כללי לא אומר אותן הרבה (לפחות לא את 3 האחרונות). מזהה ומביא חפצים מוכרים כשמתבקש - כגון, כדור, נעליים, מוצץ וכו'. חלקי גוף - לא מצביע עליהם כשמתבקש, כשנשאל על הרגליים שלו רוקע ברגליים להראות, כשנשאל על האף יתפוס את האף שלי (מעין משחק שיש לנו), אבל לא מצביע על האף שלו. |
|||||||
בן 17 חודשים | תמר בש, קלינאית תקשורת | 15:11 23/12/2010 | |||||
על פניו לפי תיאורך בנך אכן מבין שפה. מה שחשוב לראות הוא שהוא מתפתח כל הזמן מבחינה תקשורתית ןשפתית: מוסיף מלים, מבין יותר ויותר, משכלל את המשחק ויוזם משחק ואינטקראקציה.
אגב, לגבי חלקי הגוף אפשר לנסות על בובה.... המשיכי לשחק איתו אחד על אחד משחקי קוקו, מחבואים, וגם התחלה של משחק דמיוני (האכלת בובה, השכבתה לישון וכו'...) תוך שאת ממלילה את מה שקורה כאן ועכשיו, גם במשחק וגם בפעילויות משתפות יומיומיות כמו אמבטיה, הלבשה, ארוחה.... דברי על מה שקורה, תשתמשי בשפה פשוטה וחזרתית, מבלי להציף במלל ותוך מתן הזמדנות גם לו להשתמש בשפה באינטראקציה. בהצלחה! תמר בש קלינאית תקשורת גיל הרך וילדים 0525976725 |
|||||||