צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  עיכוב בדיבורטל 10:21 28/07/2009
שלום רב,

אני אמא לילד בן שנתיים ותשעה חודשים.מגיל 10 חודשים הילד סובל מהתקפי קוצר נשימה שטופלו עד לא מזמן באניהלציות מרובות (ונטולין ובודיקורט) וכן במשאף בודיקורט על בסיס יומי. יחד עם זאת הילד סובל מנוזלים באוזניים.

מגיל שנתיים אני עם יד על הדופק בנושא עיכוב בדיבור שלו. ואנחנו במעקב אצל א.א.ג. שאבחן אצלו ירידה בשמיעה (בדיקת השמיעה שלו: ימין 35, שמאל 30).הילד מפותח מבחינות אחרות בצורה טובה ללא קשיים מיוחדים (עפ"י הגננת) למעט הדיבור.

חשוב לציין שהילד מדבר, ניתן להבינו אבל עדיין יש לו מלמולים לפעמים ויש עיצורים שאינן אומר: ר', ל', ת'. גם אוצר המילים שלו יחסית רחב.

יחד עם זאת הוא לא מדבר שוטף וזה מאוד מדאיג אותי, הרופא טוען שאין כרגע מה לעשות נגד הנוזלים באוזניים וכנגד הירידה בשמיעה מאחר וזה די גבולי.

האם באמת אין מה לעשות כנגד נוזלים באוזניים?האם יש קשר בין נוזלים באוזניים לעיכוב בדיבור? האם כדאי לקחת אותו לבדיקה במרכז להתפתחות הילד (הרופאה שלי לא ממליצה) ולבדוק האם יש לו בעיה התפתחותית שאינה נראית לעין וזה מה שגורם לו לעיכוב בדיבור? אולי להתייעץ עם קלינאית תקשורת?

דבר אחרון לציון הינו שבעלי סבל בדיוק מאותה בעיה בגיל הזה ולבסוף אובחן כ-ADHD, האם יכול להיות המצב זהה?

סליחה על אורך המכתב ותודה מראש, טל
   שלום טל,תמר בש 17:47 29/07/2009
מתוך ההודעה שלך הבנתי שמה שמדאיג אותך הוא ש"הוא לא מדבר שוטף". למה את מתכוונת?

לגבי נוזלים באוזניים, בוודאי שיש לכך טיפול, ורופא אא"ג הוא שיכול להציע לכם את הטיפול המתאים לכך. אם הרופא אינו מוצא מקום לטפל בנוזלים מן הסתם יכול להסביר לכם את שיקוליו.

תמר בש, קלינאית תקשורת
0525976725
   15:56 12/04/2011




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו