צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  בני בן השנתיים אומר מספר מילים מועט מאדשבלול 20:49 28/09/2007
שלום רב,
בני בחודש הבא יהיה בן שנתיים והוא אומר כ-שלוש,ארבע מילים בלבד (אמא, אבא, את זה ועוד)
הוא ילד תקשורתי מאד, ומצליח להפעיל את כולם כך שיבצעו בדיוק את מבוקשו. הוא עושה מטלות שאומרים לו לעשות ("לך תביא את הצלוחית הקטנה מהמגרה"), וניכר עליו שהוא מבין כל פרט בשיחות המתנהלות סביבו. עם זה - הוא לא מדבר :-( האם יש סיבה לדאגה ? הוא נכנס החודש לגן (עד כה שהה עם מטפלת). מה כדאי לעשות ועד מתי סביר לחכות לפני שפונים לטיפול ?

תודה רבה,
שבלול.
   בן שנתייםתמר בש 20:19 30/09/2007
את מתארת ילד תקשורתי שנראה שמבין שפה, ואלו סימנים חשובים ביותר ומעודדים מאוד. מבחינת הבעה, נשמע שהילד מאחר, וכדאי לגשת א) לבדיקת שמיעה מסודרת במכון שמיעה וב) לאבחון של קלינאי תקשורת. לא ניתן על גבי האינטנט לאבחן או לשער מה גורם לילד לאחר בדיבור, ויכולות להיות לכך הרבה סיבות. באבחון יבדקו פרמטרים רבים של תקשורת (איך יוצר קשר, משחק וכו') , שפה (הבנה והבעה, מילולית ולא) ודיבור (מה הוא מפיק? הברות, צלילים?), יכולת חיקוי, יכולת מוטורית באזור הפה, ועוד. האבחון אמור להיות מהנה ולא מלחיץ. אבחון כזה אפשר לעשות במסגרת קופ"ח - אז רופא הילדים צריך לתת את ההפניה למכון של הקופה - או באופן פרטי. לאחר שהמאבחן יבדוק ויגיע למסקנות ייתכן שידריך אתכם כיצד לנהוג עם הילד באופן יומיומי כדי לעודד את התפתחות הדיבור, או שימליץ על טיפול או מעקב.
בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו