צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  שיתוף פעולהרוית פ. 14:28 01/10/2007
לאחר שקראתי את תשובתך לשאלה שהעלתי לא מזמן ואת תגובתך לשאלה שמתחתיי אני תוהה:
הילד שלי מאוד חברותי ונהנה מחברת זרים אבל אני ממש מתקשה לראות אותו משתף פעולה ו"מדבר" עם מישהו שהוא לא מכיר. לא רואה אותו עונה על שאלות או מגיב מילולית לקלינאי/ת.
איזה כלים יש בידיכם כדי להגיע לשיתוף פעולה מצד ילדים שלא נוהגים לדבר בחופשיות ליד אחרים? (כל הילדים שלי כאלה למרות שאין להם שום בעיה שפתית או אחרת).
האם אתם מסתמכים גם על הדיווח של ההורה?
   שיתוף פעולהתמר בש 16:39 02/10/2007
שלום רוית,
בהחלט קורה באבחון שילד לא משתף פעולה, ושלא נראה שם את כל מה שהילד "עושה" מחוץ לאבחון. ילדים (כמו מבוגרים) מגיבים באופן שונה זה מזה באיך שסיטואציה ומקום חדשים משפיעים על תתהנגותם, ואנחנו לוקחים את זה בחשבון. את האבחון עצמו מנסים לערוך בצורה הכי לא מאיימת, תוך כדי משחק. הרבה פעמים נותנים לילד לבחור בעצמו משחק, וזמן להתרגל לחדר, ובדרך כלל גם אמא או אבא נמצאים. לפעמים הורה יתבקש לשחק עם הילד והקלינאית תהיה "בצד". בהחלט מסתמכים גם על דיווח הורים. אופי האבחון לא נוקשה אלא מאוד תלוי במי הילד. ועל אף ה"מגבלה" הזאת, ניתן בדרך כלל לראות בסוף האבחון (פגישה אחת או שתיים, שיחה עם ההורים) האם יש צורך בטיפול ולכל הפחות, מה יהיה ה"כיוון" שלו.
   תודה רבה לך תמררוית פ. 18:19 02/10/2007
אני ספקנית מאוד באשר לשיתוף הפעולה אבל ננסה ללכת על זה בכל מקרה.
חג שמח!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו