צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  הילד שלי הפסיק לדבר..בלרינה 22:50 01/10/2007
הילד שלי הפסיק לדבר.... אוף!

הוא בן שנתיים וחצי, מזה חצי שנה מדבר כמו שד עד ש עד ש.. הגיע שלב הגמגום המוכר והידוע של שלב זה, זה קרה גם לבני הבכור ולא התרגשתי.
אבל מסתבר שהוא נורא התרגש מזה! מה זה התרגש? התעצבן עד השמיים, ונכנס להתקפת צעקות ותסכול בכל פעם שזה קרה לו וזה קרה חזק, ממש גימגום.
ואז, לפני שלושה ימים הוא הפסיק לדבר, משתמש בשלוש מילים בערך: כן, לא ואמא. אפילו כשהוא נורא צריך משהו הוא מצביע עליו וצועק "כן כן", כשהוא כבר מנסה להגיד משהו מייד יוצא לו גימגום ארוך ומתסכל ואז הוא ממש צועק את זה. אז מה אני אומרת? פתאום עלו לי מחשבות מזעזעות על גימגום קבוע, על טראומה ועוד קטסטרופות שעוברות בראש של אמא פולנייה, מעבר לזה שהתסכול שלו שובר את ליבי.
מה עושים? מישהי מכירה?
   חוסר שטףתמר בש 18:49 02/10/2007
כמו שכתבת, חוסר שטף התפתחותי הוא תועפה מוכרת אצל לא מעט ילדים. יש ילדים (והורים....) הלוקחים את העניין יותר בקלות ויש שלא... בנך כנראה מאוד ער ומודע לקושי ונעשה מתוסכל מזה. גם התסכול שלך מובן, אבל אני מציעה שלא להסיק מסקנות מרחיקות לכת מתופעה חדשה כל כך שהיא גם מוכרת וטבעית בדיוק בגיל הזה. אני ממליצה לכם לנסות להירגע, לא להאיץ בו, לא ללחוץ עליו לסיים את דבריו, אך גם לא לסיים עבורו. חכו לו בסבלנות, נסו לשמוע את מה הוא אומר ולא איך. דברו איתו ברוגע באופן מודע, ללא לחץ בקול או בטונים, לא במהירות. נסו לתת לו יותר זמן איכות לבד עם אבא או אמא, שבו אין תחושה של תחרות או לחץ. רוב הסיכויים שחוסר השטף יחלוף מאליו, אך חשוב כבר עכשיו ליצור אווירה רגועה ככל שניתן, במיוחד סביב הדיבור.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו