צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  גימגום אצל ילד בן שנתיים ו 9 חו'יפעת 14:58 06/10/2007
הילד שלי בן שנתיים ותשעה חודשים, הוא מדבר משפטים שלמים, אך בד"כ כשהוא מאוד לחוץ לומר מילה הוא מגמגם ומתקשה לבטא אותה, לעיתים הגמגום מעכב אותו מלומר את המילה למשך כמה דקות, בד"כ הוא מצליח לומר את המילה אך לפעמים הוא מוותר ולא אומר מה שהוא רצה.
אני ובעלי לא מנסים להשלים במקומו את המילה, לא מחכים אותו או צוחקים (חלילה), אלא מקשיבים לו בסבלנות וממתינים עד שיאמר את מה שהוא רוצה. הבנתי מחברות שיש גיל כזה של גמגום והוא חולף לקראת גיל 3 - האם זה נכון ? האם אנחנו צריכים לעשות משהו עם זה כרגע ?
בנוסף, את האותיות השורקות (ש', צ', ס') - הוא מבטא כשהלשון שלו בחוץ, אנחנו מסבירים לו שצריך להכניס את הלשון הוא מנסה אך נראה שקשה לו עם זה.
לגבי האות ר' - הוא ממש לא מצליח לבטא אותה אלא הוא מחליף אותה בד"כ באות י'.
גם לגבי זה - האם עדיין מוקדם לטפל בזה ?
אודה לתשובותיך,
יפעת ואסף.
   חוסר שטף, היגויתמר בש 17:37 07/10/2007
יפעת שלום,
תופעת חוסר השטף היא אכן תופעה מוכרת בדיוק בגיל הזה. עדות לכך היא מספר הפניות בנושא הזה כאן בפורום. מפנה אותך לקרוא את תשובותיי לשאלות דומות של ליה ושל בלרינה. המשיכו לנהוג בסבלנות ובקבלה, דברו איתו לאט וברוגע... רוב הסיכויים שהדבר יחלוף.
לגבי ההיגוי, העיצורים שבנך מתקשה בהם הם באמת כאלה הנרכשים יחסית מאוחר, ולא מטפלים בהם כעת. גם בעניין השורקות, מפנה אותך לתשובתי בנושא בפורום זה. בהצלחה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו