צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  דיבור לא מובן ומאוחר 17:23 25/11/2011
שלום רב,

הילדה שלי כיום בת 3.3 שנים התחילה להוציא מילים ראשונות בגיל 1.5 רגיל ואח"כ כמעט הפסיקה (רק מילה בודדת פה ושם)וכך עד גיל 2.9 באררך.עשינו בדיקת שמיעה,פנינו לקלינאית תקשורת.בתחילת קורס(שיעור 1-2) היא נתנה כמה טיפים איך לימשוך מממנה מילים.ולקרת גיל 3 התחילה לדבר יותר ויותר מילים וקצת מישפטים 3-4 במשפט,אבל לא בשיעור אלא רק בבית.

1.השאלות שלי,האם במשך 10 שעורים של חצי שעה קלינאית תקש' צריכה לחדש טיפים ודברים נוספים או רק להחליף משחקים וזהו,כי כל שיעור פשוט ניהיה אותו דבר ללא חידוש כלל?

2.עד איזה רמה של כמות המילים ומשפטים צריך להגיע בקורס בגיל הזה?
עוד דבר שכשהיא מדברת אז מאוד לא מובן(לפעמים רק אני מבינה אותה)אנו מדברים איתה רק ברוסית בגן יש קצת עברית.הקלינאית תקשורת אומרת שהיא בסדר. האם היא גם צריכה לעזור לנו להתגבר על האי מובנות הזאת או שזה יעבר בעצמו והיא תתחיל לבד לדבר נורמלי?

3.האם כדאי לעבור לעברית? אם כן מילה ברוסית ומיד תרגום או יש שיטה אחרת?

תודה
ושבת שלום
   טיפולתמר בש, קלינאית תקשורת 08:11 26/11/2011
שלום אמא,

את כל השאלות האלה אני מציעה שתפני לקלינאית שעובדת עם בתך. לגיטימי ואפילו חשוב שתשוחחי עם הקלינאית על הדברים.
מבלי להכיר את בתך לא אוכל להגיד דבר על קצב ההתקדמות שלה כי יש שונות אדירה בין ילד וילד. כמו כן לא ניתן להחליט על שפת הדיבור בבית בלי להכיר היטב את המערך המשפחתי ואת המצב השפתי של כולכם, כי אין המלצה חד-משמעית שמתאימה לכולם. לגבי אופן הטיפול יש בהחלט טיפולים שעשויים להיראות "דומים" זה לזה, ולדעתי את צריכה לשאול את הקלינאית מה היא עושה ואיך - לא רק כדי להבין מה היא עושה אלא גם כי הדברים האלה אמורים להיות מיושמים בבית במידה זו או אחרת.

בהצלחה,

תמר בש, קלינאית תקשורת




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו