צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  בן שנה וארבעה חודשים דנה 00:56 26/02/2012
שלום, בני בן שנה וארבעה חודשים ילד חכם, מבין הכול, תקשורתי ומשתף פעולה באופן מלא. מבחינה מוטורית הכול תקין הצעד הראשון מגיל 11 חודשים היום כבר רץ. העיניין הוא שהוא עדיין לא אומר אמא, אבא ומילים נוספות אלא במקום אמא הוא אומר מאמא וגם זה לא על מנת לקרוא לי או לפנות אלי אלא רק כשאנחנו צוחקים ומשחקים יחד. על מנת לקרוא לי הוא יצעק "אההה" ואני מגיעה אליו. ואותו דבר מבחינת אבא הוא יגיד "באבאבאבא" רק כשמשחקים אבל על מנת לקרוא לאבא שלו הוא יצעק "אההההה". כול דבר שהוא רוצה הוא צועק "אהההה" ומצביע עליו. חיות הוא מחקה יפה הרבה חיות ומבין הכול. יש תחושה שהוא מבין הכול ופשוט חושש להעיז ולדבר. נראה שפשוט קל לו יותר כך כי מבינים אותו. מבחינת מלמולים הוא ממלמל הרבה "זהזהזהזה" ועוד. וכן, כשאני מדברת ניכר שהוא מסתכל על תנועת השפתיים שלי ורוצה לחכות אותי.
השאלה שלי היא האם זה תקין ואם לא למי עלי לפנות ומה לעשות? כמו כן, אשמח לטיפ שיכול שאני יכולה לעשות על מנת לעזור לו להעיז ולדבר.
   למה אני לא מקבלת מענה??.דנה 11:36 01/03/2012
   לפי הספר,תמר בש, קלינאית תקשורת 15:12 01/03/2012
הנורמה לרכישת מילה ראשונה הוא עד גיל שנה וחמישה חודשים.
מה שחשוב בגילאים האלה הוא שהילד יוצר קשר, תקשורתי, פונה ומגיב גם אם לא מילולית, מבין מסר מילולי פשוט ונענה לו, ומבחינת הדיבור - מפיק לפחות מלמול מגוון. על פניו התיאור שלך הוא של ילד שעושה את אלה. המשיכו לדבר איתו, לשחק איתו, לשיר, להפיק קולות ולשחק במשחק הדדי של הפקת קולות. שימי לב שהוא רוכש מילים חדשות, לאו דווקא ברורות ואולי גם חלקיות, אבל כן עם כוונה ספציפית, בשבועות הקרובים. אשמח להתעדכן...
   תודה רבה תמרדנה 22:58 01/03/2012
   עינב רחל 09:06 03/06/2012
הנכד שלי מלאו לו שנה וחצי ועדיין לא מדבר אפילו לא הברה הוא מבין הכל כלתי רוסיה מדברת איתו רוסית בני ואנחנו וגם בגן מדברים עברית הוא מבין מה שמדברים איתו גם ברוסית וגם בעברית ילד פיקח שובב.
האם שתי הספות יכולות לבלבל אותו .נשלח לבדיקת שמיעה הכל בסדר האם תוכלי לעזור לי להבין אודה לך .




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו