צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  בן שנה וחודשיים עם עיכוב התפתחותי רינה 21:17 04/04/2012
שלום , הייתי היום עם בני בן השנה וחודשיים בטיפת חלה להתרשם מהתפתחותו והאחיות טענו כי יש לו עיכוב התפתחותי רציני משום שהוא לא מצביע , לא אומר מילים עם משמעות וכוונה אלא רק הברות כמו ממה דדדה גוגו ועוד אך גם זה בלי משמעות . בנוסף הוא גם לא משחק איתנו בכדור. יחד עם זאת הוא כן זוחל ועומד עם תמיכה וקופץ בלול שמבקשים , הוא כן לוקח ספר או כדור אם מבקשים ממנו , בנוסף אם אני שואלת אותו איפה אור אז לפעמים הוא מסתכל למעלה , או אם אני מבקשת ממנו לקפוץ בלול אז הוא קופץ . הוא משחק איתי קוקו כשאני מכסה את הפנים אז הוא מנסה להוריד לי את היידיים כסי לראותאת הפנים שלי . כשאני מתחבאת לו אז לפעמים הוא מנסה למצוא אותי ולפעמים זה לא מעניין אותו . סך הכל הוא ילד חייכן והוא שם לב לסביבה שלו הוא מאוד סקרן ורוצה לראות ולהסתכל על הכל . האם את חושבת שיש סיבה לדאוג מהדברים שהוא עדיין לא עושה האם זה דורש אבחון ?
   שלום רינהתמר בש, קלינאית תקשורת 19:26 05/04/2012
קשה להתרשם מתוך תיאור על גבי האינטרנט מיכולת התקשורת של בנך.עצם אי אמירת מילים אינה לכשעצמה מדאיגה לרוב, כל עוד יש מלמול או הפקת הברות המופנית כלפי אנשים אחרים, ובעיקר נסיונות תקשורת ומשחק עם אחרים. הכוונה לקשר עין ותקשורת לא מילולית איכותית. הצבעה היא חלק מהתקשורת הזו. מה הוא עושה כשהוא רוצה משהו? האם משתף אתכם באופן אחר בדברים המעניינים אותו?
אם את מודאגת אני מציעה לך לערוך אבחון מעמיק יותר כדי להפחית דאגה ו/או לקבל הדרכה מתאימה למשחק ותקשורת עם בנך.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו