צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום מיניות
מנהל/ת הפורום: ד"ר ענת בוצר, שירז אריאל דרורי, גילי פליסקין
  תשוקה וארוטיות בחיי נישואים - שני בני זוג שלא מרגישים אותו דברלילי 08:12 22/11/2010
אנחנו נשואים כ- 10 שנים, 2 ילדים. בגדול אנחנו טיפוסים מאוד שונים בהיבט מסוים. אני אדם מאוד מיני, יצרי, תשוקתי, בן זוגי פחות. מאז ומתמיד אני הייתי יותר יוזמת ויותר בעניין אבל איכשהו חייתי עם זה בשלום. לאחרונה עקב שינויים ודברים אישיים שעברתי אני, עשיתי בחינה מחדש של היחסים שלנו בהקשר זה. הגעתי למסקנה שאני מאוד לא מסופקת מינית. הכוונה שלי היא לא רק ליחסי מין עצמם ולא רק בהקשר הגופני אלא בהקשר הרחב יותר. שאין ביננו תשוקה, שאין מיניות באוויר (אלא רק כשכבר נמצאים יחד במיטה), אין טיזינג ויותר מזה: אני מוצאת שבן זוגי לא מחמיא לי ואני לא מרגישה שהוא חושב ומרגיש שאני סקסית. מאחר ואני מי שאני, לי זה חשוב ברמה היומיומית, חשוב לי בצורה מהותית, מחזק לי את האגו ונותן לי כוח ומוטיבציה. אני מרגישה שאני יכולה לקבל ולהשלים עם זה שיש רק גבר אחד בחיי שאיתו אני מקיימת יחסי אישות אבל חייבת שזה יהיה עם נופך מיני ותשוקתי, אחרת זה ממש לא מספיק לי. לקח לי הרבה זמן ובסוף קיימתי שיחה עם בן זוגי. בשורה התחתונה התשובה שלו היתה תשובה שלרוב אופיינית יותר לנשים. הוא אמר שכאשר הוא מוטרד מדברים באופן כללי או דברים שקשורים אלי, זה באופן אוטומטי משפיע עליו בהקשר המיני והתשוקתי. אצלי זה בדיוק ההפך, כשאני מוטרדת, זה "מחזיק" אותי. הרגשתי שאנחנו בסוג של מבוי סתום. אם נשב ונחכה עד שלא יהיו טרדות והכל יהיה בסדר ואז נתפנה לזוגיות ולארוטיות, זה לעולם לא יקרה. אני נוטה לחשוב שההבדל ביננו כבני אדם הוא כזה מהותי בהקשר זה, שלעולם לא אהיה מסופקת. אני אישית כן מרגישה צורך ורצון להחמיא לבן זוגי שהוא סקסי ושבא לי עליו... (גם אם בסופו של דבר מגיע הערב ועייפים ולא שוכבים באותו היום) בלי קשר אם עיצבנו אותי בעבודה או שאני מוטרדת כי אין לנו כסף או מכל דבר אחר. אשמח לשמוע את דעתכן, איך אני יכולה לעזור לעצמי שאהיה יותר מסופקת, האם אפשר לעבוד על זה או שקשה לשנות דבר כ"כ בסיסי באופיו של אדם? תודה
   הי לילישירז 16:33 23/11/2010
לצערי תשובתי לא קלה..כי את מתארת את אחד המצבים היותר מורכבים בזוגיות - אי התאמה ברמת המיניות.

במצב כזה, הצד הפחות מסופק, ילך ויצבור חוסר מיני שיוביל לתסכול גדול שאת כבר חווה. לצערי מצב זה מוביל ללא טיפול לתוצאות לא טובות..אם כי לא בהכרח.

מסיפורך עולה כי כאשר את כן מדברת איתו על הנושא, הוא מתרץ בלחץ כלכלי או אחר וטוען שזה גורם לו לאבד חשק - לצערי תשובה זו אינה מתקבלת:) מאחר ואין קשר בין לחץ כלכלי ותשוקה מינית (למעט מצבים קיצוניים בהם אדם נרדף ע"י נושים וכו)

זה בהחלט טבעי שיש תקופות בהן המתח המיני יורד בין בני זוג אך את מתארת מצב כללי לא מספק מאחר וזה גם הדיבור הסקסי שחסר לך ולהרגיש שבא לו עלייך, שאלו בהחלט נקודות חשובות ביותר שיש לתת עליהן את הדעת!

נשאלת השאלה אם בעבר כן נהג לדבר באופן שאת אוהבת או שתמיד כך היה?

בכל אופן עצתי לך לנסות להביאו לטיפול זוגי מיני שבו הוא יבין את הצורך שלך בשפה והתנהגות כי ללא זה, את תחווי תסכול גדול שלא יעלם לבד.

מאחלת המון הצלחה ומברכת אותך על השיתוף החשוב הזה, מקווה שעזרתי בקצת..
   תודה על תגובתך והמשך שלילילי 09:31 24/11/2010
אכן תשובה לא קלה.. לשאלתך האם נהג בעבר באופן שונה? התשובה היא שלא ממש. במובן הזה, הכעס שלי הוא אולי קטן יותר, כי לא נעשה שינוי. זה הבן אדם שאותו בחרתי. מה שהשתנה זה הזמן שחלף ואיתו השגרה וההתרגלות וכן האומץ שלי לעמוד אל מול האמת ולהגיד לעצמי ולו מה אני רוצה ומה חסר לי. לקח לי זמן לעשות זאת בשילוב עם דברים רבים שעברו עלי בדרך. דבר נוסף שרציתי לשאול או להעיר הוא לגבי העובדה שכתבת שהלחץ הכלכלי או בעיות בינינו שהוא משתמש בהם הם תירוץ. למרות שאני חושבת אחרת ממנו, עדין אני שואלת את עצמי האם זה באמת תירוץ או שהוא בנוי אחרת ממני? הרי יש אנשים (לרוב נשים) שהרבה דברים קשורים אצלם לסקס. אם בן הזוג עשה בערב כלים וסידר את הבית, יש לאישה יותר חשק לשכב איתו ועוד דוגמאות מסוג זה. האם את לא חושבת שיתכן והוא נוטה לחשיבה נשית בהקשר זה? לגבי יעוץ, אין שום סיכוי שיסכים מאחר והוא לא חושב שישנה בעיה. אשמח לשמוע דעתך.
   אם כך..שירז 12:24 24/11/2010
תשובתי קלה יותר:)

אם כי יש כאן עבודה לעשות!
באופן כללי, לא מעט זוגות חווים סוג של אי התאמה בערכים, בביטחון האישי וההתמקדות בחיים וגם בהקשר המיני. לכן ללא דיבור פתוח על הנושא והסבר כזה שהוא יבין את החוסר שאת חווה, לא יתקדם דבר ותשארי בחוסר סיפוק.

אם לאחר כמה ניסיונות שלך לשיחה איתו וניסית להסביר לו באופן מפורש את רצונך ועדיין לדעתו אין בעיה, אז משהו אצלו אטום לרגשותייך.

במצב כזה יש לעבור להילוך אחד קדימה, וזאת אם את רוצה לעורר אותו להבנת הבעיה.
הילוך אחד קדימה משמעותו, הצבת עובדה בשטח - אני לא מרוצה מהקיים. ואז שאלה נחרצת: האם אתה מוכן לשפר\לתקן\להתמודד\לטפל את זה ? האם אתה אוהב אותי? (וזו שאלה בסיסית כמובן אך בהקשר זה היא חשובה)

אם תהיי נחרצת, הוא יהיה חייב להגיב.
אשמח להמשיך לסייע דרך מייל אם תרצי,
רק טוב




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו