צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  לא רוצים לישון רוצים להשתגעאמא של ירדן 22:48 04/01/2008
שלום,

אני מקווה שהגעתי לפורום הנכון.

מזה כשבוע שביתי בת ה-5.5 חודשים לא רוצה ללכת לישון אחרי האמבטיה, ובמקום זאת היא עירנית מאוד ואנחנו מצליחים להרדים אותה רק בסביבות 11 או 12 בלילה.

בימים אלה כאשר היא לא נרדמת אנחנו משאירים אותה במיטה עם בובה ומקווים שתתעייף, אבל היא דורשת את נוכחותנו שם. אחרי כמה שעות כאלה בהן אני ובן זוגי מתחלפים, בסוף אני מרדימה אותה תוך כדי יניקה. יש לציין שאנחנו מנסים כבר מזה חודש ללמד אותה להירדם במיטה ולא רק תוך כדי יניקה ללא הצלחה...

חשוב לדעתי להזכיר שבימים האחרונים היא למדה להתהפך (מהבטן לגב ומהגב לבטן). יכול להיות שהעירנות בשבוע האחרון נובעת מהקפיצה ההתפתחותית הזו? מה אפשר לעשות?

תודה!!
נאורה

ודרך אגב - נעזרתי בפורום הזה בעבר בנוגע להשכבה על הבטן, ועצותיכן עזרו לנו להתקדם! אז תודה גם על כך!
   שעות שינהשירי קאשי 13:39 06/01/2008
שלום אמא של ירדן,
בתך גדלה ומתפתחת ונהיית פעילה יותר ויותר. ייתכן שהיא זקוקה לפחות שעות שינה באופן כללי ועל כן תבחני האם את יכולה לעשות שינוי בשעות השינה שלה במשך היום וגם שינוי בזמן שלהם. למשל שנת צהריים מוקדמת יותר (או שנת ערב אם יש כזאת).
בכל מקרה כדי לעזור לה להתעייף ניתן לשחק איתה בצורה שמפעילה את מערכת שיווי המשקל או כל פעילות אחרת אינטנסיבית יותר. להרים לאוירונים, לשנות תנוחות אחיזה, לגלגל מצד לצד דרך אחיזה ברגליים שלה וכו'. הפעילות הזו מפעילה מאוד את כל שרירי הגוף ומעייפת מאוד.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il
   תודה ושאלה נוספת על הרדמהאמא של ירדן 22:19 06/01/2008
איך אפשר ללמד אותה להירדם במיטה ולא רק על הציצי? ניסינו כל מיני דרכים, אבל תמיד בשלב שהקיטורים הפכו לבכי הרמנו להרגעה, אבל אז אפילו אחרי שהיא נרגעה, ברגע שהנחנו חזרה היא חזרה לבכות. בשלב הזה תמיד נשברנו וחזרנו ליניקה.
יש לציין שהיא ישנה במיטה נצמדת למיטה שלנו, ולכן אנחנו יכולים גם לשבת או לשכב לצידה.
   שיפור השינהשירי קאשי 13:19 07/01/2008
זה נושא שחוזר כאן בפורום הרבה לכן אחזור על מספר המלצות שוב:
תינוקות אוגרים בגופם המון מתח. כאשר נמצאים במתח קשה לישון שינה טובה ועמוקה ולכן ישנן הרבה יקיצות. כדי להגיע לשינה עמוקה יותר צריך לעזור להם לשחרר מתח מיותר ולהגיע להרפייה מוחלטת.
תנסי את הדרכים הבאות:
1. בתוך פוף גדול (כזה עם הבד הנמתח) להשקיע אותה כך שתהיה מעורסלת. אם אתם שניים בבית אז כל אחד מחזיק בשתי פינות ומנדנדים מצד לצד, קצת מעלה ומטה. עם מעט יותר מאמץ ניתן גם לעשות לבד על ידי הרמת הפוף מלמטה כך שנשען על שתי הידיים. אם את לבד ניתן גם להניע את הפוף על הרצפה קדימה ואחורה במעין תנועות חתירה. התנועה של הפוף עוברת לאורך כל עמוד השדרה ועד לראש, מרגיעה מאוד ומרפה מאוד. בסדנאות של תינוקות רבות משתתפים 90% מהתינוקות נרדמים בתהליך הזה.
בתוך הפוף התינוק נמצא מעורסל, עם תמיכה מלאה בגופו (מה שאין על הידיים). כל זה בשילוב עם תנועה מאפשר את אותה רגיעה מוחלטת והרפיית כל השרירים.
2. אפשר להגיע לרגיעה גם מתוך ערור המערכת. שימי מוסיקה קצבית וריקדי איתה בבית. תוך כדי תבצעי העברה שלה מתנוחה לתנוחה בידיים שלך. או תבצעי איתה כל פעילות אינטסיבית יותר שאת נוהגת לעשות. יש סיכוי שזה יעייף אותה ואחר כך יהיה לה קל יותר להרדם.
3. אם יש בבית כדור פיזיו גדול - לשבת עליו עם התינוק בידיים בערסול ולקפוץ מעלה מטה בעדינות. ככל שהתינוק פחות רגוע להגביר את קצב ועצמת התנועה וככל שהוא נרגע להוריד עוצמות. בסופו של דבר ההרדמות צריכה להיות כשהתנועה כבר ממש מינורית. לאחר שאת מרגישה שהשינה כבר עמוקה להעביר למיטה בתנועה בטוחה ומהירה ולא איטית ומהססת. במיטה אם הוא על הבטן לטפוח על הישבן לכיוון הראש כך שתהיה תנועה לאורך כל עמוד השדרה. אם על הגב להמשיך בשפשופים של בית החזה. המשך התנועה לאחר המעבר למיטה מאפשר להם לחזור מהר לשינה העמוקה.
4. עיסוי מרגיע לפני השינה (וגם במהלך היום).

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו