צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  זקוקה בדחיפות לפתרון בעיות שיינה אצל הילדיםלי רון 22:55 05/01/2008
שני ילדי (תאומים) בני 9 חודשים, מגיל 3 חודשים החלו לישון לילה שלם. כאשר לעיתים היו מתעוררים למטרת מים או לקבלת מוצץ – נגמלו מארוחת לילה.
בגיל 7 חודשים עברנו דירה והתנהגותם במהלך הלילה התדרדרה לרעה, דבר המתבטא בהתעוררויות לעיתים תכופות ביותר. כבר לאחר החצי השעה הראשונה לאחר הירדמותם מתחיל הבכי הראשון. כל פעם משהו אחר מתעורר ולנו ההורים קשה מאוד כי זה יוצר מצב שכל רבע שעה – חצי שעה עלינו לקום מהמיטה ולגשת ולהרגיע.
בעקבות הקושי שלנו עם המצב התחלנו לנסות כל דבר כדי לעזור לקטנים להירגע: אוכל, החלפה, משחה לשיכוך כאבי שיניים, שתייה, תה ואפילו אקמולי . ניסנו גם לשנות את זמן האמבטיות. הקטנים מסיימים את ארוחת הערב לקראת 8 – 9 בערב והולכים לישון. יש לציין שדבר לא עוזר. אנחנו נמצאים על סף משבר מאחר ושנינו עובדים ולומדים ומתקשים לתפקד בצורה נורמאלית במהלך היום.
התייעצנו עם רופאת הילדים בנדון, היא לא הצליחה לקשור לבעייה הספציפית גורם. היא טוענת שיכול להיות שזה שיניים, אבל זה זמן ממושך מאוד שהבעייה קיימת וזה לא נראה לנו כמו שיניים.
ניסינו לתת לילדים טיפות קמומילה הומיאופתיות – ללא הואיל.
אני לא מצליחה לעלות על הגורם לךהתנגות זו, ולא מוצאת דרך להטיב עם הבעייה, זה נראה כבר לא נורמלי ואין לזה קשר שאילו זוג תאומים – שניהם מתעוררים ללא קשר אחד לשני.
חשוב לציין ששניהם נולדו כפגים במשקל של 2 ק"ג בשבוע 35 ושהו כ 10 ימים בביה"ח. ובשלושת החודשים הראשונים הם סבלו מאוד מאוד מכאבי בטן וגזים בצורה בלתי נורמלי, כמובן שניסיתי והחלפנו מספר תחליבי חלב והגענו עד לצמחי ונטרומיגן (רפואי).
היום הם אוכלים סימילאק טופ 2 ובמקביל מרק ופירות בצהריים. הם אוכלים מנת בקבוק של 180 לפני השיינה. במהלך היום הם יושנים במצטבר כ -3 שעות. ניסיתי גם להוסיף דייסה בבקבוק לפני השיינה שלא עזר.
מה שאני מחפשת היא שיטה, פתרון, רעיון, עצה, המצלה לפתרון הומיאופתיות, או כל דבר אחר שיוכל לעזור לנו לפתרון את הבעייה המטרידה הזו ולגרום לנו לחזור לישון קצת בלילה.

תודה
אמא מיואשת.
   שיפור איכות השינהשירי קאשי 13:42 06/01/2008
תינוקות אוגרים בגופם המון מתח. כאשר נמצאים במתח קשה לישון שינה טובה ועמוקה ולכן ישנן הרבה יקיצות. כדי להגיע לשינה עמוקה יותר צריך לעזור להם לשחרר מתח מיותר ולהגיע להרפייה מוחלטת.
תנסי את הדרכים הבאות:
1. בתוך פוף גדול (כזה עם הבד הנמתח) להשקיע אותו כך שיהיה מעורסל. אם אתם שניים בבית אז כל אחד מחזיק בשתי פינות ומנדנדים מצד לצד, קצת מעלה ומטה. עם מעט יותר מאמץ ניתן גם לעשות לבד על ידי הרמת הפוף מלמטה כך שנשען על שתי הידיים. אם את לבד ניתן גם להניע את הפוף על הרצפה קדימה ואחורה במעין תנועות חתירה. התנועה של הפוף עוברת לאורך כל עמוד השדרה ועד לראש, מרגיעה מאוד ומרפה מאוד. בסדנאות של תינוקות רבות משתתפים 90% מהתינוקות נרדמים בתהליך הזה.
בתוך הפוף התינוק נמצא מעורסל, עם תמיכה מלאה בגופו (מה שאין על הידיים). כל זה בשילוב עם תנועה מאפשר את אותה רגיעה מוחלטת והרפיית כל השרירים.
2. אפשר להגיע לרגיעה גם מתוך ערור המערכת. שימי מוסיקה קצבית וריקדי איתו בבית. תוך כדי תבצעי העברה שלו מתנוחה לתנוחה בידיים שלך. או תבצעי איתו כל פעילות אינטסיבית יותר שאת נוהגת לעשות. יש סיכוי שזה יעייף אותו ואחר כך יהיה לו קל יותר להרדם.
3. אם יש בבית כדור פיזיו גדול - לשבת עליו עם התינוק בידיים בערסול ולקפוץ מעלה מטה בעדינות. ככל שהתינוק פחות רגוע להגביר את קצב ועצמת התנועה וככל שהוא נרגע להוריד עוצמות. בסופו של דבר ההרדמות צריכה להיות כשהתנועה כבר ממש מינורית. לאחר שאת מרגישה שהשינה כבר עמוקה להעביר למיטה בתנועה בטוחה ומהירה ולא איטית ומהססת. במיטה אם הוא על הבטן לטפוח על הישבן לכיוון הראש כך שתהיה תנועה לאורך כל עמוד השדרה. אם על הגב להמשיך בשפשופים של בית החזה. המשך התנועה לאחר המעבר למיטה מאפשר להם לחזור מהר לשינה העמוקה.
4. עיסוי מרגיע לפני השינה (וגם במהלך היום).

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו