צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  שאלהרונה 18:00 05/02/2008
שלום רב
בני בן חודשים וחצי.
ילד רגוע, נרדם על הבטן במיטה שלו.
בשבוע האחרון מרבה להכניס את היד לפה ומוצץ את היד.
כאשר אוכל בלילה וחוזר לישון במיטה שלוהוא מתקשה להרגע למרות שעיניו עצומות - כלומר מסובב את הראש מצד לצד מכניס את היד לפה ומוצץ בחוזקה - הכל בעינים עצומות.
האם תקין ומה עושים?
תודה
   יד בפהשירי קאשי 09:24 06/02/2008
הי רונה,
הכנסת היד לפה היא נורמלית לחלוטין ומהווה שלב התפתחותי בפני עצמו. מעבר לכך היד עוזרת לבנך גם להרגע. הקושי הפתאומי להרדם בלילה לאחר ארוחה יכול לנבוע מגזים. ישנם תינוקות שסובלים בעיקר בלילה. אם זה קורה רק בלילה והתינוק שלך בדרך כלל רגוע ונינוח אזי אין מה לדאוג בשלב זה . את יכולה במהלך היום לתרגל איתו תרגילים שיעזרו לשחרור מערכת העיכול ולהקלה על הגזים. אם נראה לך שזה דפוס קבוע תחזרי אלי עם עוד פרטים על ההתנהלות שלו במהלך היום.
תרגילים:
את התרגילים רצוי לבצע במשך היום או לפני ארוחה (למי שיודעת מתי הארוחה הבאה). יש ילדים שבזמן התקף התקף התרגילים יקלו עליהם ואחרים שדווקא אז זה יגביר את הכאב.
1. להחזיק בתנוחת ערסול.
2. כשהתינוק עם הגב לבטן ההורה לכופף את ברכיו ולקפל לכיוון הבטן (רק כמה שהוא מאפשר כדי לא להכאיב). לשחרר את הקיפול באיטיות ולחזור מספר פעמים.
3. כשהתינוק שוכב על האמה של ההורה, עם היד השניה לקפל את האגן כלפי הבטן ולהרפות לאט. לחזור מספר פעמים.
4. כשהתינוק על האמה או על הרצפה על הבטן, עם יד אחת לחפון את הבטן כך שמחזיקים את שרירי הבטן ושוב מרפים לאט.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו