צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בת חמישה וחצי חודשיםטל 22:37 19/02/2008
שלום רב!
ביתי בת חמישה וחצי חודשים ועדין אינה מתהפכת. היא מרימה את הראש ומצליחה להחזיק את עצמה כשהיא על הבט. אנחנו גם משתדלים לשים אותה על הבטן לעתים קרובות אלא שהיות והיא מרבה לפלוט אנחנו מוותרים לה.
אנו תוהים האם זה מעיד על עיכוב בהתפתחות לאור גילה המתקדם והאם יש קשר לעובדה שעכשיו חורף והיא לבושה ביותר שכבות דבר שעלול להיות מסרבל עבורה.

תודה
   התהפכויותשירי קאשי 10:42 20/02/2008
הי טל,
ההתהפכויות מתרחשות בדרך כלל בגיל 4-6 חודשים, כך שעדיין אתם לא בקטגוריה של עיכוב התפתחותי. יחד עם זאת בשל העובדה שהיא לא נמצאת מספיק על הבטן וכן בגלל הבגדים המסורבלים אני צופה שהעיכוב אכן ייתרחש. בשלב הזה תשימו לב האם היא מכינה עצמה לתהליך למשל על ידי הרמת הראש גבוה בשכיבה על הבטן, העברת משקל מצד לצד, על הגב האם מרימה רגליים לכיוון הפנים והאם מתגלגלת הצידה. אם אתם רואים שסימנים אלו קיימים הרי שהיא כבר בתהליך ואין ממה להיות מודאגים. אם עדיין אין סימנים להתחלת התהליך אזי תעשו כמיטב יכולתכם ובהתאם לנסיבות להשכיבה על הבטן כמה שיותר ולהסיר שכבות בגדים מיותרות. כמובן שבכל מקרה ניתן להתחיל לתרגל איתה בהתאם לתרגילים הרבים שכבר מופיעים בפורום.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו