צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  שאלות התפתחותיותדניה 22:00 02/03/2008
שלום רב
ביתי בת 6 חודשים ושבוע החלה להתהפך לפני כמה ימים מהגב לבטן ורק לצד אחד. כבר הרבה זמן כאשר שוכבת על הגב משחקת עם הרגליים יפה ומביאה אותן אליה עד הפה.בשכיבה על הבטן מרימה את הראש להרבה זמן,ועושה גם הרבה פעמים "אוירון", ועדיין לא מתהפכת או זוחלת. בימים האחרונים מעט מרימה את הישבן כאשר על הבטן.אנחנו שמים לב שהקטנה מעט "עצלנית" ומחכה שיפעילו אותה ולא כ"כ יוזמת. שאלתי היא- האם להמשיך לגרות ולהפעילה ללא עזרה חיצונית או שמא נראה שדרושה עזרה נוספת?
שאלה נוספת- בשבועות האחורנים הקטנה מתעוררת באמצע הלילה,כאילו הלילה נגמר ולא נרדמת כמעט שעה וחצי...היא לא בוכה, אך גם ממש לא שקטה,ולא תמיד רעבה. ממה יכול לנבוע מצב זה? לאחרונה גם החלה להטיח את ראשה (בעיקר באזור הפה) במזרן. האם מדובר בשיניים לדעתך?
אודה לך על התייחסותך, דניה
   התפתחותשירי קאשי 09:50 03/03/2008
הי דניה,
ההתהפכויות מתרחשות לרוב עד גיל 6 חודשים. בתך החלה להתהפך כך שהיא נמצאת בתוך התהליך וזה בסדר. חשוב להמשיך לדרבן אותה ולגרות אותה לתנועה (חשוב שהתנועה תהיה סימטרית לשני הכיוונים). מה שאת מתארת זה לא מקרה של עיכוב רציני שבו אני מנחה לפנות מיד לעזרה מקצועית אבל מדריכה בהחלט תוכל לתת לך כילים נוספים כיצד לעודד אותה לתנועה נכונה.
הרמות הטוסיק ודחיפת הראש לרצפה הן התחלה של נסיונות זחילה. בנוסף הפה משמש אותה לחקור כל מה שבסביבתה כולל המשטח עליו היא שוכבת.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו