צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  שכיבה על הבטן והתהפחותגלית 14:41 16/04/2008
שלום,
בני יהיה בן 3 חודשים בשבוע הבא. בחודש הראשון לחייו שכב בעיקר על הגב משום שזו הייתה ההמלצה ורב הזמן הוא כמובן ישן. החל המגיל חודשים התחלתי להשכיבו על הבטן וכצפוי הוא לא כל כך אהב את זה, ניסינו לפרקי זמן קצרים בכל פעם ובנוסף השכבתי אותו על כדור פיסיו ולבסוף הגענו למצב שהוא שוכב על הבטן למספר דקות בלי קיטורים ומרים את ראשו כשהו תומך בידיו, אך תוך זמן קצר הוא למד השבוע להתהפך מהבטן לגב ועכשיו שום דבר לא משכנע אותו להשאר על הבטן.
שאלותיי:
- האם הגיל לא מוקדם מידי לכך?
- שכיבה על הבטן מובילה בסופו של דבר לזחילה והלאה, האם צריך למצוא דכרים להשאירו על הבטן?
- אם כן,מה אפשר לעשות כדי לעודד אותו לשכב על הבטן ולא להתהפח מהר?

בתודה מראש על התשובות

גלית
   שכיבה על הבטןשירי קאשי 20:25 21/04/2008
הי גלית,
נכון שבגיל זה רצוי להרבות בשכיבה על הבטן לקראת התפתחות שלב הזחילה. תינוקות שפתחו זקיפות יתר בגב (בין השאר בגלל שכיבה מרובה על הגב אך גם בשל נסיבות גנטיות) מתקשים לשכב בנוחות ונינוחות על הבטן, הרמת הראש שלהם גבוהה מאוד (הם לא מצליחים להוריד ולנוח) וכתוצאה מראש גבוה הם גם מצליחים יחסית בקלות להתהפח מהבטן לגב (בעזרת שימוש בראש כמשקולת). בכדי להשאירו יותר זמן על הבטן צריך להעסיק אותו במקום זה על ידי שכיבה מולו ומשחק איתו. בנוסף ניתן לתת לו לשחק עם צעצוע גדול וכבד אותו הוא לא יכול לקחת איתו ולהתהפך לגב.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il
   תודה על התשובהגלית 23:13 21/04/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו