צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תינוקת בוכה המוןאסנת 15:45 09/05/2008
בתי בת חודשיים וחצי.
בחודשים הראשונים היא היתה בוכה ללא הרף (כנראה בגלל גזים) והיום בגיל חודשים וחצי, יש לה פרקי זמן בהם היא רגועה ומשחקת (חצי שעה בערך) אבל די מהר אחר כך היא מתחילה בבכי חזק.גם כשמרימים אותה על הידיים זה לא עוזר.

רק כשמחזיקים אותה על הידיים ומתחילים "לטייל" ולהסתובב בבית ובחוץ היא מתחילה להרגע, ואז שוב לאחר פרק זמן היא שוב מתחילה לבכות.
צריך לשנות לה תנוחה כל הזמן (כדי שיהיה לה "מעניין").

התינוקת רק יונקת והיא מפותחת מאוד (מגיבה יפה לסביבה, מחזיקה את הראש יפה ,התחילה להתהפך וגם מחייכת המון כשמדברים אליה).
אבל בסה"כ ברוב היום היא בוכה המוןןןןןןןןןן ולא נרגעת גם כשמרימים אותה על הידיים.
היא לא אוהבת מוצץ, מה שמקשה על להרגיעה אותה בדרכים אחרות.

ברוב הלילות היא נרדמת אחרי הנקה בשעה 10, קמה בשעה 3 יונקת שוב וחוזרת לישון עד שעה 6.

איך אוכל לדעת מה הבעיה?
איך אפשר לאבחן את הבעיה?
יכול להיות שזה פינוק?
יכול להיות שעדין יש לה גזים?

אשמח לקבל איזה כיוון או רעיון.
תודה מראש, אסנת.
   בכישירי קאשי 10:03 11/05/2008
הי אסנת,
לבכי יכולות להיות סיבות רבות. בדרך כלל כאשר יש עודף במשך שעות רבות ביום כפי שאת מתארת ייתכן קשר לתופעת הבהלה אצל תינוקות. רפלקס מורו (רפלקס הבהלה) שייך לרפלקסים הפרימיטיביים איתם נולדים כל התינוקות. רפלקסים אלו יוצאים מהמערכת בערך בגיל 3 חודשים ומפנים מקום לרפלקסים בוגרים יותר כמו שיווי משקל.
כאשר רפלקס מורו (רפלקס הבהלה) נשאר במערכת או מצוי ביתר הוא עלול להביא לקשיים מסויימים. לדוגמא:
1. תינוק שסובל מבהלה בדרך כלל יהיה תינוק מאוד לא רגוע, בוכה הרבה, מתקשה לעבור ידיים, מפחד מזרים ועוד.
2. תינוק שסובל מבהלה יהיה בעל נטייה להקשיח את גופו (כל שרירי גופו מוחזקים). מצב זה עלול להביא לעיכוב בהתפתחות המוטורית. למשל כשמנסים להתהפך וחווים בהלה הגוף יתקשח ובמקום גילגול רך תהיה נפילה ותיווצר חוויה שלילית סביב ההתהפכות. דוגמא נוספת - השארות הרפלקס במערכת ימנע ממערכת שיווי המשקל להתפתח כראוי כיוון שבכל מצב של שינוי במרחב במקום שתהיה תגובה של השרירים והשלד לשמירה על איזון, תהיה תגובה של הקשחת הגוף ולמעשה תהיה חוסר תנועה.
לא ניתן ללמוד בדיוק מה מידת חומרת המצב אצל בתך מתוך הכתוב. בכל מקרה העבודה עם תינוקות הסובלים מבהלה צריכה להיות עדינה והדרגתית מאוד ומתוך קשב רב לצרכים שלהם.
צריך לתת להם חוויות של מגעים במרקמים שונים, עוצמות שונות, קולות שונים, אנשים שונים, חוויות של תנועה במרחב והכל מאוד לאט ובהדרגה. אם אתה מרגיש שקשה לך לקבוע את העוצמות והקצב בו צריך להתקדם אני ממליצה לך לעשות זאת בהדרכה של מדריכת "צעד ראשון", בעבודה נכונה ניתן למנוע התהוות בעיות סביב נושא זה בעתיד.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו