צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בת כמעט 3 חודשיםשבט 11:03 12/05/2008
מקווה שזה בסדר שאשאל כמה שאלות

הנסיכה בת חודשיים ו-3 שבועות
מזה שבועיים שהיא מתהפכת מהגב לבטן אבל רק לצד שמאל.
1.מה עם צד ימין?
האם נורמלי שמתהפכת רק לכיוון אחד?

2.לעתים היד נתקעת לה מתחת והיא בוכה, האם לעזור לה להוציא אותה או לתת לה להתמודד לבד?

3. אני לא יודעת כל כך עם השאלה הבאה קשורה,אנסה בכל זאת:
אני יודעת שיש שלב בגיל חודשיים בערך שמתחילים להכניס יד לפה
וכך היה גם אצלנו.מאז היא גם די מוותרת על המוצץ.
נראה לי שהיא מוצצת את היד (וגם אותי) ממש בחוזקה ואפילו לעתים מתעצבנת ממשהו.. היא מצליחה למצוץ ועדיין אין לי מושג למה עושה זאת באגרסיביות כזאת ובעצבים.
בתחילה חשבתי על שיניים ,אבל הרופא אמר שלא סביר כלל שכבר צומחות לה שיניים.
מה דעתך?
תודה מראש
שבט
   בת 3 חודשיםשירי קאשי 08:36 13/05/2008
הי שבט,
ראשית זה תמיד בסדר לשאול שאלות והגעת למקום הנכון לנסות ולקבל כמה תשובות.
לרוב התהפכויות מתרחשות בגילאי 4-6 חודשים. בתך החלה לעשות זאת מוקדם יחסית וכן היא עושה זאת לצד אחד. לכל תינוק יש צד אחד שהוא קל יותר וטבעי יותר לתנועה וממנו הוא מתחיל אבל חשוב שהתנועה המתפתחת תהפוך לפחות או יותר סימטרית תוך זמן קצר. תשימי לב שאכן תהליך זה קורה וכמו כן שימי לב האם יש עוד מאפיינים של חוסר סימטריה כמו הנחת הראש תמיד לצד אחד וכו'. במידה והכל תקין בשלב זה אין צורך בהתייחסות מיוחדת. את יכולה בינתיים לעזור לסימטריה להתהוות על ידי כך שתקפידי להחזיק אותה כל פעם על כתף אחרת, אם היא אוכלת מבקבוק להאכיל כך שהראש יהיה מופנה כל פעם לצד אחר ובכלל לשים לב שכל ההתנהלות היום יומית שלך איתה היא סימטרית. לעיתים אנו יוצרים חוסר סימטריה מעצם העובדה שאנו כהורים (כמו רוב המבוגרים) לא סימטרים ולכן משתמשים תמיד רק בצד אחד שלנו ובכך יוצרים אסימטריה גופנית אצל התינוק.
בכדי לעזור לה להוציא את היד מתחת לבית החזה את יכולה ללחוץ את האגן שלה מעט למטה ואחורה כלפי המשטח. קיבוע והורדה של פלג הגוף התחתון עוזר להרמת פלג הגוף העליון ומשם היא כבר תצליח בכוחות עצמה לגלות כיצד לשחרר את היד. אם היא נשארת כך ולא משחררת את יכולה לסדר לה את הידיים ולאפשר לה לשחק בחופשיות ולנסות שוב בפעם הבאה.
רפלקס היניקה אצל תינוקות הוא חזק מאוד ולכן המציצה החזקה. המציצה נועדה גם לתזונה והיא גם מהווה מקור להרגעה. המציצה העצבנית שאת מתארת יכולה להיות קשורה לשיניים (לרוב לא קורה בגיל זה אבל לא חסרים מקרים שכן) וכן היא יכולה לנבוע מכל חוסר נוחות אחר שהוא לא בהכרח קשור לפה. זו יכולה להיות עייפות, גזים, רעב, חיתול או כל תחושה לא נעימה אחרת. לעיתים זה נובע מצורך להגיע להרפייה כל שהיא ואת יכולה לעזור לה על ידי כך שתתני לה מעט תנועה במצבים אלו. את יכולה לערסל אותה על הידיים, את יכולה לשבת על כדור פיזיו ולקפץ מעט כשהיא מעורסלת או מוחזקת אנכי תוך כדי שילוב של טפיחות מונוטוניות ומרגיעות על אזור השכמות.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il
   היי שירי-תודה על התשובה ו....שבט 11:10 13/05/2008
יש לה באמת אי סימטריות גם בראש/צוואר ולכן היא התחילה פיזויטרפיה. טוענים שזה קרה בלידה...דומיננטיות לצד ימין

האם בנוסף בפיזיוטרפיה כדאי לי לעשות משהו כדי לזרז את ההתהפכות לצד השני או שזה יבוא בזמן שלו תוך כדי הטיפול?

אני פשוט לא רוצה להציק לה יותר מדי, גם ככה הפיזויטרפיה הזאת מכאיבה לה נוראא
   המשךשירי קאשי 09:24 14/05/2008
הי שבט,
קשה לי לייעץ לך לגבי מה שנעשה בפיזיוטרפיה. כל מטפל וצורת עבודתו. ישנם פיזיוטרפיסטים שעובדים בצורה יותר עדינה וסבלנית עם התינוק אבל לא אוכל לחוות דעתי על הטיפול הספציפי שלכם כיוון שלא ראיתי כיצד נעשה. אם הטיפול הוא לא לרוחכם אז כדאי לשקול להחליף מטפלת או לטפל בשיטה אחרת. בשיטת העבודה של "צעד ראשון" המבוססת על עקרונות הפלדנקרייז אין אנו מותחים שריר מקוצר ומוחזק אלא קודם עוזרים לתינוק להגיע למצב בו השרירים רפויים יותר ומנקודה זו ניתן להאריך את השרירי ללא מתיחה. מנסיוני תינוק שעובדים איתו נכון, בעדינות ובסבלנות לא צריך לסבול במהלך הטיפול. הטיפול באסימטריה כזו יכול להיות לא קל ולא כל כך נוח לתינוק אבל הוא לא אמור להיות כואב ולא לגרום סבל. לטעמי טיפול שהוא יותר מותאם לתינוק הוא בסופו של דבר יותר יעיל אך הוא מצריך יותר מאמץ ורגישות מצד המטפל.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו