צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  מעדיפה לשבתרותי 23:05 13/05/2008
שלום
בתי בת 8.5 חודשים, זוחלת גחון, מתרוממת ומתנדנת על שש, אבל הדבר שהיא הכי אוהבת לעשות זה להתיישב. כל הזמן היא מתיישבת ובקושי זוחלת. היא יושבת מאד יפה, משחקת עם חפצים ונהנית מזה מאד ומתעסקת בזה כל הזמן,ומהזחילה קצת פחות נהנית- היא מקפיצה את עצמה קדימה עם הידיים,ונוחתת על החזה(לפעמים זה נראה ממש כואב),את הרגליים היא מזיזה אחת-אחת,אבל לא את הידיים שאלתי- האם באופן טבעי היא תעבור עכשיו לזחילה על שש או שצריך לעזור לה?
   ישיבה וזחילהשירי קאשי 09:32 14/05/2008
הי רותי,
בתך כבר בגיל שהיינו מצפים לזחילת שש מאורגנת. היא מרבה לשבת כיוון שיש לה קושי בזחילה וכפי שאמת בעצמך לעיתים נראה שאפילו כואב לה. תינוק שנתקל בקושי מוטורי בדרך כלל מוצא פתרון כדי לעקוף את הקושי ולא להגיע למצב שבו הוא צריך להתמודד איתו. כיום לפי מה שאת מתארת בתך מרגישה מאוד בנוח בישיבה והיא הייתה מעדיפה להשאר במצב זה ולא להתקדם בזחילה. החשש הוא שבהדרגה היא תגלה את הדרך להתקדם על הטוסיק ואז נסיונות הזחילה יפסקו לחלוטין. שלב הזחילה הוא שלב מאוד חשוב בהתפתחות המוטורית וכדאי מאוד לא לדלג עליו. לפי תאור הזחילה של בתך נראה כי יש לה בעיה עם נושא ההצלבות לפחות בידיים שזהו אחד המרכיבים החשובים שצריכים להתפתח בשלב הזחילה. אני ממליצה מאוד לפנות למדריכת התפתחות תינוקות בכדי לערוך אבחון מסודר ולקבל תרגילים מתאימים.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו