צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  הרדמותחן 20:39 15/05/2008
שלום
בני בן חודשיים וחצי, מאז שנולד לא נרדם לבד , רק על הידיים, לאחרונה הצלחתי להשכיב אותו במיטה ולהחזיק את היד שלי על הגוף שלו כדי שלא יזוז ויעיר את עצמו וכך עם קצת בכי לאט לאט הוא נרדם, בימים האחרונים הוא בוכה בהיסטריה כשאני שמה אותו, אני לא רוצה שהמיטה תהפוך למקום מאיים אז אני לוקחת אותו על הידיים אבל גם ע הידיים קשה לו מאוד להירדם , אם הוא נרדם ומתעורר ו"עובר את השעה" הוא בוכה בהיסטריה כמעט עד ההאכלה הבאה.זה ממאוד מתיש.. ואני תוהה איך בהמשך הוא ילמד להירדם פתאום יום אחד אשים אותו בעריסה והוא לא יבכה ויזוז אלא פשוט ירדם?
המליצו לי על העיטוף וניסיתי אבל הוא ממש השתולל וגם הוא ישן על הבטן ושנא לישון על הגב..
אשמח להצעתך
תודה
   ידייםשירי קאשי 09:58 18/05/2008
הי חן,
תינוקות בגיל זה זקוקים לתנועה, מגע והרגשת בטחון על מנת להרפות את גופם ולהגיע לאותה נינוחות שהם זקוקים לה בכדי להרדם. תינוק בגיל הזה לא נהיה מפונק מלהיות על הידיים יותר מידי. בגיל זה הם עדיין זקוקים להמון חום ומגע מההורים. ההחזקה על הידיים נותנת להם תחושת בטחון המאפשרת להם בהדרגה להפתח ולהחשף לעולם שבחוץ. הם עדיין זקוקים לחוויות רחמיות של להיות עטופים ומוגנים. תינוק שיקבל את הבטחון לו הוא זקוק אז בהמשך דווקא יהיה לו קל יותר להתרחק מההורים ולנסות דברים לבד, דבר שהוא הכרחי לקראת המשך ההתפתחות המוטורית שלו וגם הרגשית. המלצתי היא שאם אתם מניחים אותו במשך היום כשהוא תחת השגחה אז להניח על הבטן (תנוחה שהיא עוברית ובה התינוק מרגיש יותר מוגן ובטוח) ולטפוח על הישבן לכיוון הראש כך שניתן לראות את התנועה העדינה עוברת לאורך כל הגוף ומגיעה עד לראש. בצורה זו ממשיכים את התנועה בה הוא חש כששהה על הידיים. בנוסף במהלך היום ניתן להשכיב לשינה על הגב כשהוא שקועה בתוך פוף גדול. בתנוחה הזו הוא מעורסל וממשיך להרגיש עטוף.אם זה בלילה ומשכיבים על הצד אזי ניתן להשתמש באותה השיטה של טפיחות על הטוסיק או אם זה על הגב לשפשף למעלה ולמטה את בית החזה, גם לתת תנועה וגם כדי להרפות מתח מיותר.
לפני שנת הלילה ניתן לתת לתינוק עיסוי שיעזור גם הוא להרפות מתח מיותר.
בכל מקרה את תהליך ההרדמה עצמו לעשות או לפחות לסיים בערסול. בתנוחה זו התינוק מרגיש הכי מוגן ובטוח ולכן מאפשר לעצמו להרפות יותר. במצב זה השינה תהיה עמוקה ונינוחה יותר ותביא לפחות יקיצות.
כדי להקל עלייך (על גבך ועל ידייך) מומלץ לרכוש כדור פיזיו (בכל חנות ספורט) ואת כל תהליך ההרדמה לעשות כשהוא מעורסל בידייך ואת יושבת על הכדור ונעה מעלה ומטה. ככל שהוא פחות רגוע אז העצמה והמהירות של התנועה עולה וככל שהוא נרגע להוריד עצמות עד לתנועה מאוד מאוד מינורית כך שההרדמות תהיה מתוך רגיעה אמיתית ולא כתוצאה מתנועה מוגברת. באופן זה מלמדים אותו להרדם בסופו של דבר בכוחות עצמו ולא כתוצאה מהתנועה שהוא חווה קודם וכך נמנעים מהיווצרות הפינוק שממנו כל כך חוששים. ככל שיגדל שלב ההנחה במיטה צריך להיות מוקדם יותר ולאא המתנה להרדמות מלאה.
בהצלחה.....
בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו