צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  רגליים מוקשתות אצל בת שנה וחצירוזי 11:20 15/05/2008
שירי שלום רב,
שמתי לב לאחרונה שרגליה של ביתי (שנה ושמונה חוד') מוקשתות במקצת כלפי חוץ ויוצרות מה שנקרה רגליי O. מה שכיחות התופעה והאם ישנו טיפול?
בברכה,
רוזי
   רגליים מוקשתותשירי קאשי 09:48 18/05/2008
הי רוזי,
מבנה של רגליים הוא גם גנטי אבל ישנם גם מרכיבים פיזיים שעלולים להשפיע על מבנה הרגל. לא ברור לי משאלתך האם רק הברכיים פונות מעט החוצה או שבנוסף יש גם נטייה של כף הרגל פנימה. בכל מקרה כשיש נטייה מוגברת של הרגליים (גם פנימה וגם החוצה) הרי שזה נובע מהחזקה שרירים לא נכונה בעיקר במרכז הגוף, זה משפיע על תנוחת הרגליים וכן על היציבה. ללא אבחון אני לא יכולה לדעת בדיוק מה קורה אצלכם אבל זה נראה לי מתאים למצב של שרירים אחוריים מקוצרים. תופעה זו מביאה לכך שלילד "נוח" יותר כששרירי הרגלייים הפנימיים והאחוריים מקוצרים וזה יוצר את תבנית ה-O. בנוסף בגלל השפעת התופעה על שיווי המשקל והיציבה לעיתים נראה כי כפות הרגליים מופנות פנימה וזה נובע גם מאותו קיצור בשרירים אחוריים וגם בכדי ליצור בסיס עמידה רחב יותר על מנת לחפות בקושי בשיווי משקל ויציבה. העבודה בתחום זה מצריכה הרבה סבלנות ותרגול רב על מנת להרפות את השרירים המקוצרים שגורמים לבעיה ולאחר מכן ל"תקן" את הרגלי היציבה בכדי שישה שימוש נכון יותר ברגליים. אני ממליצה בחום לפנות למדריכת התפתחות תינוקות על מנת לערוך אבחון ולקבל תרגילים.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו