צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  לא מתלהב לבחון חפצים דרך הפהאבני 23:05 16/05/2008
שלום
בני בן חצי שנה,מתפתח יפה אולם שמתי לב לאחרונה שאינו מכניס צעצועים/חפצים לפה-הוא בהחלט מתעניין בהם, לוקח ליד חפץ כאשר מגישים לו או לוקח לבד כאשר שוכב על הבטן/גב ואז מסובב את החפץ, מסתכל שוב הופך אותו מעביר מיד ליד ,חובט בחפץ , מפיל אותו -בקיצור משתעשע עם הצעצועים והחפצים ניתן לאמר שחוקר את הצעצוע היטב ולאורך זמן ,לפחות מס' דקות אך כמעט ולא מכניס חפץ לפה. ..פעמים מעטות מאד ראיתי אותו מכניס החפץ לפה ע"מ "לבחון אותו" .
העינין בולט לעין עוד יותר מול אחיו התאום שכן אצל האח, הכל נכנס לפה , ואני זוכרת גם את האחות הגדולה בשלב זה "של הכל דרך הפה"..האם זה תקין שאינו בוחן חפצים בפה?

הוא לא מוצץ מוצץ ולא מוצץ אצבע לשם הירגעות(כשנולד מצץ מוצץ עד גיל 3 חודשים לערך עד שהחלטתי להעיף את המוצץ כי הוא נירגע ונרדם יפה גם בלעדיו) ,מה שכן הוא מכניסלפה זה את האצבע המורה ע"מ לגעת בשיניים שצומחות-האצבע בפה די הרבה אך לא בשעת משחק,כך כשהוא מחזיק חפץ /צעצוע הפה פנוי לחלוטין .
בשבוע האחרון אני מנסה להאכילו בכפית אך הוא מסרב אפילו שאכניס מעט את הכפית לפה ,בתחילה חשבתי שלא טעים לו,כי הוא יורק את האוכל או בוכה אך כעת אני חוששת שלאור העובדה שאינו מכניס חפצים לפה אולי גם מהכפית הוא נרתע.
אודה להתייחסותכם המלומדה
תודה מראש
   הכנסת צעצועים לפהשירי קאשי 12:32 18/05/2008
הי,
ראשית נתחיל מכך שלפי מה שאת מתארת התפתחותו נשמעת תקינה לחלוטין. על אף שאינו מכניס ידיים לפה הרי שהוא עסוק בצעציו וחוקר אותם וכן אין לו בעיה מוטורית עם קו האמצע וההתהפכויות. ייתכן שכן יש לו רגישות יתר מסויימת סביב חלל הפה כיוון שיש לו בעיה גם עם צעצועים, מוצץ ואוכל. בנושא זה צריך לתרגל כמו בכל דבר אחר וכן לעודד אותו להביא דברים לפה על מנת לפתור את הקושי החושי. כשהוא שוכב על הגב את יכולה לגרות את פנים כף והיד ואת צידי הפה עם צעצוע בכדי לעורר את אינסטיקט הטבעי של תפיסה והבאה לפה. ייתכן מאוד שיקח לו זמן לשתף פעולה אך לא להתייאש ולהמשיך לספק לו את הגירוי. ככל שאת תתמידי יותר ביצירת הגירויים המתאימים כך הוא יתחיל להתנסות יותר ולהתגבר על הקושי שלו. באופן זה לחשוף אותו להרבה מרקמים. גם עם האוכל לא להתייאש ולהמשיך ולהציע. אפילו אם הוא לא אוכל להציע כל פעם מחדש. טעמם של הילדים משתנה רבות ובכדי שיתרגל למשהו הדבר צריך להיות זמין.
בנוסף את יכולה עם מוצץ או עם האצבע שלך לגרות את הפה מבפנים. כלומר לעבור מסביב לשפתיים מצידן הפנימי ולגרות פעילות של הפה.
אני אשמח אם תשתפי אותנו בתוצאות ובהמשך אם יהיה צורך תקבלי הנחיות נוספות.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו