צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בת 3 ח' מתעקשת לשבתגלית 10:34 22/05/2008
היי
בתי בת 3 ח' ושבוע מתגלגלת מהגב לבטן בשמחה רבה.אחת מתנוחות המשחק הנוחות שלנו היא כשהתינוקת על הרגליים שלי והרגליים בשיפוע מורמות על השולחן בסלון - זה נוח עם הפנים אליי וטוב לגב. לאחרונה היא מפעילה שרירי בטן ומתרוממת לישיבה, כשאני מנסה להחזירה לתנוחה הקודמת היא חסרת מנוחה. היא עושה זאת גם בעגלה וגם בנדנדה.
אני יודעת שאסור להושיב עדיין בגיל הזה.
אני מנסה לספק לה את הצורך בכך שאני תופסת את ידיה ומביאה אותה לישיבה מס' פעמים בתקווה שזה יענה על הצורך והיא תפסיק.
מה דעתך במקרה כזה? מתי אפשר להושיב? והאם יש אולי אלטרנטיבה של הושבה לא מזיקה?

תודה
גלית
   הושבהשירי קאשי 17:50 23/05/2008
הי גלית,
הושבת התינוקת לא רצויה עד שהיא לומדת לשבת בכוחות עצמה. משטחים מוטים או הרמה לישיבה על ידי משיכת הידיים משרתים בדרך כלל את הרצון של התינוק להתרומם ולהזדקף וכך לראות יותר טוב ולהיות פנויים להשתמש בידיים. העזרה שאת נותנת לה להתרומם לישיבה רק מגבירה את הרצון שלה להתרומם כי היא כבר יודעת שזה אפשרי והיא רוצה להגיע למקום הזה שהוא נוח לה יותר. פתרון זה אמנם מתאים לתינוק ולהוריו, אך אינו נכון מבחינה התפתחותית, בשל מספר סיבות:
1)שיבוש ההתפתחות המוטורית של התינוק - שהיה ממושכת במשטח מוטה (עגלה, נדנדה) משבשת את התיאום השרירי בין החלק הקדמי והאחורי בגוף, וגורמת לשרירי הבטן לתפקד בעודף ,ביחס לשרירי הגב, שכלל לא מתפקדים בתנוחה זו. שרירי הגב אמורים לפעול בשכיבה על הבטן בכדי להרים את הראש ואת חגורת הכתפיים.
2)שהיה במשטח המוטה משבשת את פעולת חוליות עמוד השדרה וגורמת למתחים באזור הגב התחתון.
3)משטח מוטה מאפשר לילד להתיישב מוקדם מדי ובצורה לא נכונה היינו קדימה ולא דרך הצד ואחורה מעמידה על שש. ישיבה מוקדמת מפעילה לחצים בלתי סבירים על השלד וגורמת להרגלי יציבה משובשים.

בגיל של בתך היא אמורה לשהות יותר בשכיבה על הבטן ובכך לחזק את חגורת הכתפיים והגב ולהתחיל בהתפתחות המוטורית לקראת התהפכויות חופשיות וזחילה. בדרך כלל תינוקות שמנסים כל הזמן להתרומם עושים זאת כיוון שלא נוח להם בתנוחות אחרות (כמו למשל על הבטן) והם מנסים להגיע למקום שהוא קל יותר מבחינתם. חשוב במקרה כזה לאבחן את הקושי הגורם לתופעה וכן להמנע עד כמה שניתן ממשטחים מוטים. חשוב לא להכנע ולהתפתות להושבה אלא לשהות יותר על הבטן.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו