צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  מתהפכת ומתוסכלתסיגל 11:37 24/05/2008
שלום,

בתי בת 3.5 ח' מתהפכת מהגב לבטן בעיקר לכיוון אחד. אני מנסה לתרגל איתה התהפכות גם לכיוון השני ובמקביל מנסה לתרגל איתה התהפכות חזרה מבטן לגב. הבעיה שלי היא שברגע שהיא למדה שכיף להתהפך, איך שאני מניחה אותה על הגב היא מייד מתהפכת לבטן ושם היא נתקעת מתוסכלת, מתקשה לזוז או להגיע לחפצים ואז בוכה. כשאני "משחררת" אותה חזרה לגב למנוחה היא מייד חוזרת לבטן ושוב מתוסכלת...
עד לפני שבועיים היא יכלה להיות עם עצמה לבד במיטה דקות ארוכות בנחת עם צעצוע או סתם לדבר לעצמה, עכשיו כשהיא תקועה שם על הבטן היא בוכה דיי מהר אלא אם כן אני צמודה אליה וגם אז לעוד 3-4 דק.
כיצד אני עוזרת לה והאם לקדם אותה מהר לזחילה על מנת שתצא מהתסכול? כמה זמן אחרי התהפכויות בד"כ מגיעים לזחילה?

תודה מקרב לב
סיגל
   באותו ענייןסיגל 20:39 24/05/2008
בהמשך ליום המתוסכל הזה, ניסיתי היום להניח את הקטנה על משטח פעילות כשחצי הגוף העליון נשען על כריתי (כרית הנקה)האם זה בסדר? האם יש לזה את אותו האפקט של שכיבה על הבטן? רצועות הגב מתחזקות כך? היא מעט יותר רגועה אך גם לא להרבה זמן. כנ"ל עשיתי גם שהנחתי אותה על ספה בסלון וכרית רגילה על ברכיי ואת גופה העליון בערך מאזור המותן שלה על הכרית ורגליים על הספה, כך היא מרימה את הראש ומושיטה ידיים לחפצים.
כמה זמן בדק' מומלץ או רצוי לשהות על הבטן? כיום היא בערך פי 3 בנוחות של גב למיניהן

תודה וסליחה על כל השאלות
   בטן והתהפכויותשירי קאשי 09:25 25/05/2008
הי סיגל,
ראשית אין מה להזדרז לקראת הזחילה יש לה עוד זמן להגיע לשם. אין זמן קבוע בין ההתהפכויות לזחילה, הזחילה תתרחש כאשר היא תהיה מוכנה לכך וכמובן שבדרך עוד יש לה לפתח מיומנות טובה של התהפכויות לכל הכיוונים. לגבי הגבהת החזה בשכיבה על הבטן - זה לא כמו שכיבה על הבטן כיוון שהיא לא נושאת את משקל גופה על הידיים ולכן חיזוק חגורת הכתפיים פחות משמעותי וכן הרמת בית החזה בעצם מונעת את ההשענות על בית החזה שהיא לרוב הגורם המפריע לתינוקות בשכיבה על הבטן. בית החזה צריך להיות גמיש ותנועתי יותר ומכאן לאפשר שכיבה נוחה יותר על הבטן וכשמגביהים אותו בעצם עוקפים את הבעיה. אין בעיה להשכיבה בתורה כזו אך זה לא במקום זמן שהות על הבטן. אם את מצליחה להשכיבה מספר פעמים ביום כל פעם למספר דקות, זה בסדר, אבל לשאוף ליותר.
בינתיים תתרגלי איתה התהפכויות לכל הכיוונים על פי התרגילים הבאים:
1.חוויות של תנועה במרחב. תוך כדי משחק איתה, לשנות את האופן בו מחזיקים אותה בקצב מהיר, להרים לאווירון, לרקוד איתה.
2.גלגול ג'ודו - התינוק שוכב על הבטן. רוכנים מעליו מכניסים יד אחת מתחת לבית השחי ואוחזים בזרוע הנגדית. עם היד השנייה מכופפים את הרגל הנגדית ליד שאוחזים ולאט מתחילים גלגול עד לחצי שכיבה. לשים לב שהראש לא נופל אלא מונח על הרצפה. לתת מעט שהות שהתינוק ישלים את הגלגול בעצמו.
3.גלגולים במזרון-התינוק במרכז המזרון מרימים משני צדדים וכל פעם על ידי הרמת צד אחר מגלגלים את התינוק מבטן לגב ומגב לבטן. יש לשים לב שהראש נתמך ולא נופל וכן שהידיים קרובות לקו האמצע כך שהן לא מפריעות לגלגול.
4.בשכיבה על הבטן נגרה עם צעצוע את היד ונרים את הצעצוע כך שתנועת היד המושטת אליו תוביל להעברת משקל ולהתהפכות.
5. בשכיבה על הגב לאחוז בשתי הרגליים לכופף אחת וליישר את השנייה. הרגל המכופפת מובילה את ההתהפכות לכיוון הבטן.
בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il
   תודה שירי - את מקסימה!!!סיגל 12:06 25/05/2008
המון תודה על ההסברים והדוגמאות - את גלגול הג'ודו לא ממש הבנתי - יש אולי באתר שלכם סרטון שמראים את הגלגול הזה?

תודה מקרב לב
   כתבותשירי קאשי 08:37 26/05/2008
הי סיגל,
את יכולה לקרוא עוד בנושא וכן לראות תמונות בכתבה הבאה:

first-step.co.il/html/katavot.htm#בטו_גב_וחזרה_-_להיות_משפחה_גליון_ינואר_2001_

כמו כן תוכלי למצוא באתר כתבות נוספות על מגוון נושאים התפתחותיים.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו