צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  העמדות לבדטל 16:07 28/05/2008
שלום,
בני בן שנה ושלושה חודשים התחיל ללכת לאחרונה.
שמתי לב שכדי לעבור לעמידה הוא תמיד נעזר בדברים ולא מנסה לעלות לעמידה לבד (מכריעה או משהו כזה...)

רציתי לדעת:
1. מתי לומדים להעמד לבד ללא הישענות על חפצים?
2. האם יש דרכים לעזור לו "לגלות" את האפשרות לעבור לבד לעמידה?

תודה
   העמדות עצמאיתשירי קאשי 08:54 29/05/2008
הי טל,
בכדי שהתינוק יוכל להעמד לבד הוא צריך לפתח מיומנויות של שיווי משקל, תנועתיות וכוח. תינוק שהגיע לשלב העמידה וההליכה עם מיומנויות גבוהות וכן הסביבה ההתפתחותית שלו אפשרה לו את ההתנסות הנכונה יכול להתחיל להעמד בכוחות עצמו כבר בתחילת הדרך. רוב התינוקות כיום אינם עושים זאת כיוון שבסביבה המודרנית ההתפתחות המוטורית כבר אינה כל כך אופטימלית (שכיבה מרובה על הגב, חוסר בתנועה מינקות, עודף צעצועים וגירויים ועוד ועוד...). יש שתי דרכים להעמד באופן עצמאי. האחת מכריעה להתרומם לעמידה והשניה מעמידת 4 (כשהטוסיק למעלה) על ידי העברת משקל אחורה והזדקפות.
תרגילים:
1. להעמיד את הילד בעמידת כריעה כשאת עומדת מאחוריו לתמיכה ואוחזת קרוב לכפות הרגליים בכדי לייצבן. השעני מעט קדימה כך שאת גורמת להטיית גוף התינוק קדימה. הרצון לשמור על שיווי משקל יגרום לו לנסות ולהתרומם.
2. לתת לו לטפס על שיפוע תלול (כזה כמו בג'ימבורי). על שיפוע כזה יותר קשה להיות על שש ולכן הוא עשוי לעבור לעמידת 4 וללמוד את צורת ההזדקפות השניה.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו