צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  אי שקט בהרדמותגלית 23:34 02/06/2008
שלום,
הבן שלי בן 4 חודשים, עד לפני שבוע - שבועיים נרדם בעצמו ללא קושי ובמקקרים של קושי נרדם על הידיים תוך כדי תנועה במהירות.
לאחרונה, כאשר מנסה להרדם זז המון עם כל הגוף ובעיקר עם הידיים ורגליים, דבר שמביא להתנהגות עצבנית ולהעפת המוצץ מפיו. הוא נראה עייף מאוד ומתוסכל ולוקח לו זמן רב להרדם. ניסית לתת לו חפץ -בובה או חיתול ביד אך זה לא עזר, עטיפתו בשמיכה או חיתול מהודק רק מרגיזה אותו יותר כיום (למרות שבחודשים הראשונים מאוד אהב זאת) וכרגע הדבר היחיד שעוזר הוא הנחת יד אחת שלי על בית החזה שלו ובמקביל לתת לו לתפוס את אצבעות היד השנייה כך תנועותיו מתונות יותר ולבסוף הוא מצליח להרדם - מיותר לציין שזה מעייף ומתסכל.
האם זו תופעה מוכרת? האם יש לה פתרון?

תודה מראש על התשובה

גלית
   הרדמותשירי קאשי 08:35 04/06/2008
הי גלית,
לתינוקות רכים קשה מאוד לפרוק את כל המתחים שצברו במהלך היום ולכן הם זקוקים למגע ולתנועה שאנו נותנים להם בכדי להרגע ולהרדם. כשאת מרדימה אותו על הידיים החזיקי אותו בתנוחת ערסול עם שתי הידיים בפנים. כך גופו אסוף יותר, תנועתי פחות וכן נתמך יותר. כל אלו מאפשרים לו להגיע לנינוחות. בתנוחה זו הוסיפי תנועה. עדיף לשבת כך ביחד איתו על כדור פיזיו. זה יקל עליך מהעומס ותוכלי לנוע כמעט ללא מאמץ. דגש נוסף הוא שבהתחלה התנועה היא מהירה יותר על מנת לעזור לו להגיע להרגעות אך ככל שהוא נרגע, עצמת התנועה שלך צריכה לפחות. במידה והתנועה חזקה כל הזמן הוא לומד להרגע רק מתוך תנועתיות מאוד חזקה ואינו לומד להרגיע את עצמו. ככל שאת תתאימי את עצמת התנועה למצבו הרי שגם תתעייפי פחות וגם בסופו של דבר ילמד להרגע כמעט ללא תנועה אלא מתוך שקט פנימי.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו