צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  אי שקט אצל ביתי בת 4.5 חודשיםארז 15:33 15/06/2008
שלום רב ביתי בת 4.5 חודשים ישנה בד"כ לילה מלא עד 7 בבוקר קמה לינוק וחוזרת לישון עד 9 בערך . הבעיה היא שבמהלך היום היא בקושי ישנה ומאוד קשה לה להירדם גם עם זה דרך הציצי היא לא לוקחת מוצץ מגיל חודש בערך ומאוד קשה לנו להחזיר אותה למוצץ אין לנו שום דרך להרגיע אותה גם שהיא עצבנית אלה רק ציצי וזה מאוד מקשה אלינו ובמיוחד על אישתי. בימים האחרנים ובכלל מגיל חודשים שהיא התחילה לישון לילה שלם היא במהלך היום מקטרת הרבה ואנחנו לא כל יודעים ממה זה נובע.בימים האחרונים הקיטור ניהיה גרוע יותר .
אנחנו נשמח עם מישהו יוכל לעזור לנו.תודה מראש
   שינהשירי קאשי 09:57 16/06/2008
הי ארז,
אני לא יכולה לדעת מה בדיוק גורם לחוסר השקט והקושי להרדם. זה יכול להיות גזים, התחלה של שיניים או סתם מתח שרירי או רגשי שכל תינוק חווה וקשה לו להשתחרר ממתח זה. בכל מקרה ללא קשר למהו הגורם לקושי, בין אם זה כאב או מצוקה רגשית כלשהי הרי שזה משפיע עליה בצורת מתח מסויים שנצבר בגוף ומתח זה הוא שמפריע לה להיות נינוח ולהגיע לשינה עמוקה וטובה. תנסו את הדרכים הבאות על מנת לעזור לה להגיע לנינוחות:
1. בתוך פוף גדול (כזה עם הבד הנמתח) להשקיע אותה כך שתהיה מעורסלת. אם אתם שניים בבית אז כל אחד מחזיק בשתי פינות ומנדנדים מצד לצד, קצת מעלה ומטה. עם מעט יותר מאמץ ניתן גם לעשות לבד על ידי הרמת הפוף מלמטה כך שנשען על שתי הידיים. אם את לבד ניתן גם להניע את הפוף על הרצפה קדימה ואחורה במעין תנועות חתירה. התנועה של הפוף עוברת לאורך כל עמוד השדרה ועד לראש, מרגיעה מאוד ומרפה מאוד. בסדנאות של תינוקות רבות משתתפים 90% מהתינוקות נרדמים בתהליך הזה (ללא צורך במוצץ).
בתוך הפוף התינוק נמצא מעורסל, עם תמיכה מלאה בגופו (מה שאין על הידיים). כל זה בשילוב עם תנועה מאפשר את אותה רגיעה מוחלטת והרפיית כל השרירים.
2. אפשר להגיע לרגיעה גם מתוך ערור המערכת. שימו מוסיקה קצבית וריקדו איתה בבית. תוך כדי תבצעו העברה שלה מתנוחה לתנוחה בידיים שלך. כל פעילות שמעוררת את מערכת שיווי המשקל מעייפת מאוד ועוזרת לשינה עמוקה יותר.
3. אם יש בבית כדור פיזיו גדול - לשבת עליו עם התינוקת בידיים בערסול ולקפוץ מעלה מטה בעדינות. ככל שהתינוקת פחות רגועה להגביר את קצב ועצמת התנועה וככל שהיא נרגעת להוריד עוצמות. לאחר שאתם מרגישים שהשינה כבר עמוקה להעביר למיטה בתנועה בטוחה ומהירה ולא איטית ומהססת. במיטה אם היא על הבטן לטפוח על הישבן לכיוון הראש כך שתהיה תנועה לאורך כל עמוד השדרה. אם על הגב להמשיך בשפשופים של בית החזה.
4. עיסוי במגע עמוק לפני השינה.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו