צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  יציבות הראשנאוה 10:19 18/06/2008
התינוקת החמודה שלי בת 4 חודשים + , כבר מתהפכת גב-בטן, אבל כאשר מרימים אותה על הידיים לא מחזיקה את הראש ישר אלא קצת נופל קדימה ובמיוחד כאשר מחזיקים אותה במצב של פנים קדימה (גב שלה אל הבטן שלי). האם יש לכך משמעות? תודה עלח הפורום המצוין !
   החזקת ראששירי קאשי 09:27 19/06/2008
הי נאוה,
בגיל של בתך אנו מצפים כבר להחזקת ראש טובה יותר. קשה לי לדעת מה הסיבה לכך שאינה תומכת היטב בראשה דרך התכתבות אבל ייתכן מאוד שחגורת הכתפיים שלה חלשה ומערכת שיווי המשקל עדיין לא מספיק מפותחת. הניעי אותה הרבה במרחב (לשים לב שהיא לא שומטת את הראש). שינויים בתנוחות האחיזה שלה ובמיקום הראש במרחב יתרמו להתפתחות המערכת הוסטיבולרית הקשורה בשמירה על שיווי המשקל. בנוסף את יכולה להשכיבה על כדור פיזיו על הבטן ולהטות את הכדור קדימה. הטיית הכדור תעורר את הצורך להשען על הידיים ולהרים את הראש על מנת לשמור על שיווי משקל. בדרך זו היא תחזק את חגורת הכתפיים ושרירי הצואר. אם את רואה קושי נוסף לדוגמא בשכיבה על הבטן, השענות על הידיים, הרמת הראש על הבטן או חולשה כללית אני ממליצה לקבוע שיעור פרטי אצל מדריכת התפתחות כיוון שבגילה היא צריכה כבר לשלוט בתחומים אלו.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו