צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  שכיבה על הבטןיערה 09:59 26/06/2008
שלום לכם
בני בן 8 שבועות ילד גדול וחזק.
א. בכל פעם שאני משכיבה אותו על הבטן הוא מחזיק את הראש למעלה ומסתכל סביבו למשך 2-3 דקות ומתהפך.
האם זה בסדר ויסתדר או שיגרום לו לחולשה בחגורת הכתפיים עקב חוסר זמן התנסות בשכיבה על הבטן.
יש לציין שהוא ישן על הבטן.
ב.כשאני מניחה אותו לשינה על הבטן אני מוצאת אותו בבוקר (הוא ישן ללא קימה) בקצה אחר של המיטה בכיוון הפוך האם זה אומר שהוא זוחל?
לא קצת מוקדם?
ולמה הוא לא עושה זאת בשעת עירות?
הרבה תודה
יערה
   שכיבה על הבטןשירי קאשי 18:44 29/06/2008
הי יערה,
תינוק בגיל זה אשר כבר מתהפך מהבטן לגב בדרך כלל סובל מזקיפות יתר בגב. זקיפות זו מאפשרת את הרמת הראש הגבוהה כבר בגיל צעיר ומכאן מגיעה יכולת ההתהפכות. בשל התהפכות מוקדמת זו הרי שלתינוקות אלו יש חוסר בזמן בטן וכלן טוב שהוא נמצא על הבטן גם בזמן שינה. השהיה על הבטן חשובה לא רק לחיזוק חגורת הכתפיים אלא גם להיווצרות עקומות עמוד השדרה הנכונות וכן להתפתחות מוטורית נכונה. הבעיה של תינוקות אלו היא בדרך כלל לא חגורת כתפיים חלשה אם כי קשה לי לדעת ללא אבחון. יש חשיבות להורדת הזקיפות על מנת לשפר את התנועתיות, לשפר את היכולת לשכב על הבטן בערות וכן בכדי לתת להתפתחות המוטורית להתרחש כסדרה.בנוסף ההתהפכויות המוקדמות הללו הן בדרך כלל לא מספיק מאורגנות ונשלטות ומסתיימות בנפילה במקום שתהיה התהפכות רכה ונשלטת. אני ממליצה על שיעור פרטי בנושא על מנת לעזור לו להפטר מאותה זקיפות ונוקשות תנועתית.
לגבי התנועה בשינה - זו תנועה אקראית שהתינוק עושה. זה ממש עדיין לא זחילה אבל זה חלק מהכנת הגוף למה שיקרה בעוד מספר חודשים. התנועה הזו אינה מודעת ומכוונת אלא נובעת מתנועות אקראיות ולכן בעת הערות אנו רואים פחות ממנה.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו