צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  רק על הבטןחן 13:30 02/07/2008
שלום
בני בן 4 חודשים, טרם התהפך, מרים את הראש הרמה גבוהה וחזקה( את זה הוא עודה כבר מגיל שבוע..)
הוא ישן על הבטן ואוהב לשכב על הבטן ולשבת בטרמפולינה אבל לא אוהב לשכב על הגב ובד"כ בוכה אחרי כמה דק'.. האם זה בעייתי שהוא כמעט ולא שוכב על הגב?
בשבועיים האחרונים כל פעם שאני מניחה אותו עליי עם הפנים כלפיי חוץ נאמר כשאני יושבת הוא מתחיל להתאמץ ומנסה להתרומם עם פלג גוף עליון ולא מוכן לשכב אחורה ולהשען האם זה תקין?
תודה
שלומית
   רק על הבטןשירי קאשי 10:12 06/07/2008
הי שלומית,
אצל רוב התינוקות הבעיה היא בחוסר שכיבה על הבטן שהיא חשובה ביותר להמשך ההתפתחות המוטורית כיוון שלא מתקדמים על הגב אלא על הגחון. יחד עם זאת חשוב שהתינוק יכיר את כל צידי גופו (בטן גב וצדדים) על מנת לאפשר התפתחות מוטורית מיטבית. כשהוא עליך ומתרומם זה יכול לנבוע מאופי שהוא סקרן יותר והוא רוצה יותר לראות את העולם. בשכיבה על משטח ישר יש לעודד אותו להשאר עוד קצת זמן על הגב על ידי משחק איתו תוך כדי רכינה מעליו, יצירת קשר עין ועניין, לקרב לו ידיים ורגליים וליצור עניין בכפות רגליו. תנוחות אלו חשובות על מנת שתוכל להתפתח התהפכות מהגב לבטן. לגבי ההתהפכויות, יש לו עדיין זמן רב לרכוש אותן אבל לצורך כך חשוב שישהה על כל הצדדים.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו