צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  ידיים לפה!!!עירית לוי 11:54 22/07/2008
שלום רב!!!
בני בן שלושה חודשיים ו13 יום בזמן האחרון הוא מכניס את ידיו לפה האם זה קשור לחניכים ולהוצאת שיניים?
מה גם בזמן האחרון הוא ממש לא רגוע הוא ממש צורח גם ביום וגם בלילה ממה זה.
מחכה לתשובה ויום טוב!!!
   ידיים ושינייםשירי קאשי 16:57 22/07/2008
הי עירית,
בגיל זה ידיים בפה זה שלב התפתחותי חשוב והוא מגיע בכל מקרה ללא קשר לשיניים. יש תינוקות שבגיל זה מוציאים שיניים אך יותר סביר שהוא פשוט בשלב שבו היא לומד את הקשר בין היד לפה. זה קשר חשוב כי כך הוא לומד להביא את היד לפה, בהמשך חפצים לפה וכך הוא חוקר את העולם על ידי איבר החישה המרכזי ביותר של התינוק שהוא הפה. הידיים בפה מעידות על התפתחות תקינה. זהו שלב חשוב ויש לאפשר לו לחקור את ידיו ובהמשך את העולם דרך הפה. בנוסף כשהידיים בפה הן למעשה מגיעות לקו האמצע של הגוף, מנח שהוא חשוב להמשך ההתפתחות המוטורית. אני לא יכולה לדעת מרחוק מה באמת הגורם לחוסר השקטאבל בכל מקרה ללא קשר למהו הגורם להתעוררויות, בין אם זה כאב או מצוקה רגשית כלשהי הרי שזה משפיע עליו בצורת מתח מסויים שנצבר בגוף ומתח זה הוא שמפריע לו להיות נינוח ולהגיע לשינה עמוקה וטובה. תנסי את הדרכים הבאות על מנת לעזור לו להגיע לנינוחות:
1. בתוך פוף גדול (כזה עם הבד הנמתח) להשקיע אותו כך שיהיה מעורסל. אם אתם שניים בבית אז כל אחד מחזיק בשתי פינות ומנדנדים מצד לצד, קצת מעלה ומטה. עם מעט יותר מאמץ ניתן גם לעשות לבד על ידי הרמת הפוף מלמטה כך שנשען על שתי הידיים. אם את לבד ניתן גם להניע את הפוף על הרצפה קדימה ואחורה במעין תנועות חתירה. התנועה של הפוף עוברת לאורך כל עמוד השדרה ועד לראש, מרגיעה מאוד ומרפה מאוד. בסדנאות של תינוקות רבות משתתפים 90% מהתינוקות נרדמים בתהליך הזה.
בתוך הפוף התינוק נמצא מעורסל, עם תמיכה מלאה בגופו (מה שאין על הידיים). כל זה בשילוב עם תנועה מאפשר את אותה רגיעה מוחלטת והרפיית כל השרירים.
2. אפשר להגיע לרגיעה גם מתוך ערור המערכת. שימי מוסיקה קצבית וריקדי איתו בבית. תוך כדי תבצעי העברה שלו מתנוחה לתנוחה בידיים שלך. כל פעילות שמעוררת את מערכת שיווי המשקל מעייפת מאוד ועוזרת לשינה עמוקה יותר.
3. אם יש בבית כדור פיזיו גדול - לשבת עליו עם התינוק בידיים בערסול ולקפוץ מעלה מטה בעדינות. ככל שהתינוק פחות רגוע להגביר את קצב ועצמת התנועה וככל שהוא נרגע להוריד עוצמות. לאחר שאת מרגישה שהשינה כבר עמוקה להעביר למיטה בתנועה בטוחה ומהירה ולא איטית ומהססת. במיטה אם הוא על הבטן לטפוח על הישבן לכיוון הראש כך שתהיה תנועה לאורך כל עמוד השדרה. אם על הגב להמשיך בשפשופים של בית החזה.
4. עיסוי במגע עמוק לפני השינה.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
054-5652502




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו