צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  יכולת העימדות עצמאית 14 חודשליאת 13:03 25/07/2008
שלום רב!

בני בן 14 חודש הולך יציב כבר כמעט חודשיים, הבעייה היא שהוא יודע להיעמד רק בעזרה של רהיט , קיר , יד שמושטת אליו או אפילו היאחזות ברגליים שלי. כאשר מתיישב באמצע כר דשא או מרחב פתוח אחר , הוא פונה אליי בחוסר אונים לעזרה...

שאלתי היא האם ישנה איזשהי דרך בה אוכל לעודד אותו להיעמד באופן עצמאי לחלוטין? האם יש תרגילים מומלצים??

ברצוני להוסיך שאותה הבעייה היתה לנו כאשר הוא זחל זחילת גחון במשך זמן רב היה עולה על 6 לשם טיפוס או השגת חפצים אך סירב לזחול על 6 במשך תק ארוכה מאד עד אשר בעיצה של מדריכה בקורס לתינוקות שמנו לו כדור רך מתחת לחולצה ולאחר יומיים הוא החל לרוץ על 6..

אשמח לכל עזרה...

אציין גם שהוא אמור להיכנס לגן (בו הוא יהיה בין הקטנים שבחבורה) בדיוק עוד חודש וחשוב לי מאד שיהיה נייד לחלוטין ללא תלות...

שוב תודה

ליאת
   העמדות עצמאיתשירי קאשי 09:50 27/07/2008
הי ליאת,
מה שאת מתארת היא בעיה אופיינית להרבה ילדים. ההתקדמות בשלבים המוטורים היא לכאורה נכונה אבל בדרך חסרים מרכיבים אשר מביאים למעשה לתנועה לא מספיק איכותית. בנך צריך ללמוד לשלוט על העמידה וגם ההתישבות שלו וזה גם יתרום להליכה יציבה וחופשית יותר וכמובן יעזור לו להיות ילד חופשי ומשוחרר כפי שהיית רוצה.
תרגילים:
1. שיווי משקל - על ידי תנועה במרחב, נדנדה, בישיבה על כדור פיזיו תנועה לכל הכיוונים. להושיב על מזרון ולתת לו משיכות קלות שמוציאות מעט משיווי משקל וכו'. הכל מתוך משחק והנאה.
2. כיפוף ויישור של הרגליים - בזמן העמידה ליד רהיט, להגיש צעצוע או בועת סבון ליד אחת מלמטה. התרגיל נועד ללמד לנתק יד אחת, לעשות רוטציה של האגן ולכופף ברכיים על מנת להגיע לבועה. אתו הדבר לעשות גם ליד שנייה. באופן דומה לאחר שיש כיפוף (לא ישיבה מלאה) להגיש בועה מלמעלה כדי לתרגל את ההתרוממות לעמידה מתנוחה זו. תרגול כזה עוזר לשליטה בכפיפה ויישור של הברכיים ומחזק את הרגליים.
3.לרקוד "עוגה עוגה" כשבשלב ההתיישבות לדחוף את בית החזה עם הראש שלך בכדי ליצור כפיפה ולאחריה הזדקפות לעמידה כשהתמיכה של ידייך נמוכה כך שמירב המאמץ ושיווי המשקל יהיו שלו.
4. להחזיק אותו על הידיים עם הגב אליך ורגליים כפופות. להניח בתנוחה זו את כפות רגליו על הרצפה כשגופך מטה אותו מעט קדימה. מצב זה יעודד אותו להזדקפות לעמידה ללא משיכתו עם הידיים למעלה.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו