צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  אי שקט מתמשךטל 18:54 26/07/2008
בתי בת 6 שבועות הינה תינוקת עירנית מאד, ממעיטה לישון במשך היום ובלילה קמה כל שעתיים - שלוש להאכלה. בגלל הגזים היא אוכלת "נוטראמיגן" שאמור לעזור לה בפירוק האוכל ובהרגעה כללית, אולם אני עדיין חשה אצלה אי שקט - הבא לידי ביטוי בשינה מאד קלה וברגישות לכל רעש מינורי, בקשיים בהירדמות ובבכי. אני משתמשים בכדור פיזיו ובידיים להרגעה, אולם היא קצה גם בשיטות האלו די מהר. גם אמבטיה ועגלה אינם מרגיעה אותה. אני רואה תינוקות אחרים בגילה אשר ישנים חזק תוך כדי טיול בחוץ בעגלה או בבית המאפשרים להורים קצת מנוחה. הרופאים טוענים שפיזית אין לה שום בעיה....האם תופעה זו אמורה להדאיג? אשמח לעצה בהקדם.
   שינה לא רגועהשירי קאשי 09:57 27/07/2008
הי טל,
תינוקות רבים סובלים מחוסר שקט היכול לנבוע מסיבות רבות ומגוונות ואכן לרוב אין בעיה רפואית אשר צריכה להדאיג. יחד עם זאת מבחינה התפתחותית חשוב לתת לתינוק את האפשרות להרגע ולהרפות לחלוטין, להגיע לשינה עמוקה ואיכותית וכמובן גם להורים. אני אתן לך כמה המלצות כיצד לנסות ולתת את אותה רגיעה שהיא כה נחוצה ובמידה ואינך מגיעה לתוצאות בכוחות עצמך אני ממליצה מאוד לעשות זאת ביחד עם מדריכה כיוון שהדקויות שמדריכה יכולה לשים לב אליהן בדרך כלל עושות את השינוי:

1. בתוך פוף גדול (כזה עם הבד הנמתח) להשקיע אותה כך שיתהיה מעורסלת. אם אתם שניים בבית אז כל אחד מחזיק בשתי פינות ומנדנדים מצד לצד, קצת מעלה ומטה. עם מעט יותר מאמץ ניתן גם לעשות לבד על ידי הרמת הפוף מלמטה כך שנשען על שתי הידיים. אם את לבד ניתן גם להניע את הפוף על הרצפה קדימה ואחורה במעין תנועות חתירה. התנועה של הפוף עוברת לאורך כל עמוד השדרה ועד לראש, מרגיעה מאוד ומרפה מאוד. בסדנאות של תינוקות רבות משתתפים 90% מהתינוקות נרדמים בתהליך הזה.
בתוך הפוף התינוק נמצא מעורסל, עם תמיכה מלאה בגופו (מה שאין על הידיים). כל זה בשילוב עם תנועה מאפשר את אותה רגיעה מוחלטת והרפיית כל השרירים.
2. אפשר להגיע לרגיעה גם מתוך ערור המערכת. שימי מוסיקה קצבית וריקדי איתה בבית. תוך כדי תבצעי העברה שלה מתנוחה לתנוחה בידיים שלך. כל פעילות שמעוררת את מערכת שיווי המשקל מעייפת מאוד ועוזרת לשינה עמוקה יותר.
3. אם יש בבית כדור פיזיו גדול - לשבת עליו עם התינוק בידיים בערסול ולקפוץ מעלה מטה בעדינות. ככל שהתינוק פחות רגוע להגביר את קצב ועצמת התנועה וככל שהוא נרגע להוריד עוצמות. לאחר שאת מרגישה שהשינה כבר עמוקה להעביר למיטה בתנועה בטוחה ומהירה ולא איטית ומהססת. במיטה אם הוא על הבטן לטפוח על הישבן לכיוון הראש כך שתהיה תנועה לאורך כל עמוד השדרה. אם על הגב להמשיך בשפשופים של בית החזה.
4. עיסוי במגע עמוק לפני השינה.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו