צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  הטיית ראש התינוקדניאלה 11:01 03/08/2008
שלום,
התינוק שלי בן חודש ושבוע, שאלתי היא:
איך אני יכולה לגרום לו בשינה להטות את הראש גם לצד הימני? הוא ישן עם הראש מוטה רק לצד שמאל מה שגורם לראשו לקבל צורה לא שווה משני הצדדים, גם כשאנחנו מחזיקים אותו על הידיים הראש מוטה לשמאל.
קנינו מן "גליל כרית" כדי למנוע ממנו לסובב את הראש לשמאל על ידי הנחנת הכרית בצד השמאלי, הוא אומנם לא חוזר להטיית הראש לשמאל אבל ראשו נמצע באמצע, לא לימין ולא לשמאל?
מה לעשות?
תודה.
   הטיית הראששירי קאשי 19:45 03/08/2008
הי דניאלה,
התופעה שאת מתארת נקראת טורטיקוליס, והכוונה הטיה של הראש ולמעשה גם כל הגוף, לצד מסוים. לפעמים זה מולד ונובע ממנח העובר ברחם (לפעמים בשל בעיית עקמת של האמא) ולעיתים זו גם תופעה נרכשת בשל החזקה לא סימטרית של התינוק. הכוונה שתמיד מאכילים, אוחזים, משכיבים במיטה באותו כיוון ואז התינוק מסגל לעצמו הטיה של כל הגוף לכיוון מסוים.
הבעיה נגרמת ע"י כיווץ של השרירים בצד אחד של הגוף, אשר מושכים את הראש לכיוון זה. הטיפול ע"פ שיטת "צעד ראשון" מתייחס לכיווץ לכל אורך הגוף ולא רק בצוואר.
בכל מצב לכל תינוק מומלץ לשנות תנוחות כל הזמן, בעיקר לתינוקות האוכלים מבקבוק, פעם בימין ופעם בשמאל וגם להשכיב במיטה בכיוונים שונים, להשכיב על שני הצדדים ולהרבות בשכיבה על הבטן.
זה קשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי לגרום לו לישון עם הראש לצד שני והטיפול מצריך עבודה יותר אינטנסיבית ותרגול. ניתן לטפל בבעיה בעזרת תרגילים אשר תוכלי ליישם על תינוקך. אני ממליצה לטפל בנושא בהקדם מכיוון שאסימטריה זו יוצרת מצב שבו קשה לתינוק להתהפך לצד המקוצר ולפעמים אפילו לשכב על הבטן ולהרים את הראש ולהטות אותו לכיוון המקוצר ובכך נגרם עיכוב התפתחותי. התרגילים הינם פשוטים יחסית ובגילו עוד ניתן לעשות שינוי גדול בנושא ויחסית במהרה לעומת בשלבים מאוחרים יותר.
מבחינת תרגילים קצת קשה לי לתאר אותם במילים, כי מאד חשוב שתראי את הדקויות בתרגיל, הייתי ממליצה על שיעור פרטי בנושא.
בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו