צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בעיות שינה.......מותשת...דפי 07:43 27/07/2008
הי,
בני בן 3 חודשים ושבוע:-) מאז שנולד נרדם על הידיים .
ביום הוא אינו מצליח להרדם אלא אם הוא במנשא (בייבי ביורן) , בעגלה בזמן טיול או על הידיים, וגם אז ישן חצי שעה בערך (במנשא יכול להגיע גם ליותר). יש לציין שבסלקל באוטו ממש אינו נרדם ונסיעות איתו מלוות בבכי וקיטורים כי מאד עייף ומאיזשהי סיבה לא נרדם בסלקל בזמן נסיעה.
בלילה הוא נרדם מהר על הידיים בסביבות 1900-1930 אחרי אמבטיה ואוכל , מניחים במיטה, ובמשך כ3-4 שעות ישן שקט ואז... מתחיל לקטר במשך שעתיים-שלוש בהפסקות - הוא עם עיניים עצומות מזיז את הראש מצד לצד מרים רגליים ומזיז ידיים בפרעות, אני רואה שהוא מפהק, ומשמיע קולות חזקים ,לפעמים אני שמה מוצץ ולפעמים לא מתערבת, אבל אני יודעת שזו אינה שינה טובה הוא חצי ער. לקראת 0200 בעלי נותן לו בקבוק שאוב נרדם מהר , ישן שעה בערך בשקט ואז שוב קיטורים שבאים והולכים, בתדירות עולה, עד 0530-0600 ואז אני מניקה אותו, ואז נגמר הסיפור אפילו שהוא גמור גמור מעייפות. הוא קם מאד עייף כיוון שלא ישן טוב, הוא מאד רוצה להמשיך לישון אבל כבר לא מצליח לישון חזק. ואז גם כל היום עייף , כל הזמן משפשף את העיניים, מושך בשיער, שורט את עצמו בפנים.
שאלותי:
1. מה עושים עם "ההתעוררויות" בעיניים עצומות בלילה כדי שישן טוב (ושגם אני אצליח לישון מתישהו....)?
2.איך מצליחים לגרום לו לישון ביום? וליותר מ 30-40דק'?
3. איך גורמים לו להרדם במיטה ולא על הידיים?
אני ממש מותשת ומיואשת (במיוחד שחברותי עם ילדים בגילו שישנים מצוין- עוד יותר מתסכל) ועוד חודשיים צריכה לחזור לעבודה.
סליחה על האורך.....
   בעיות שינהשירי קאשי 10:06 27/07/2008
הי דפי,
אכן מה שאת מתארת היא שינה לא עמוקה ואיכותית מספיק. כפי שגילית בעצמך בתוך המנשא הוא ישן טוב יותר וזה מהסיבה שהוא ממשיך להרגיש תנועה כל הזמן, הוא מרגיש קרוב לאמא ומוחזק. בכדי להגיע שינה טובה כזו גם מחוץ למנשא ניתן להרדימו על הידיים בערסול (ניתן לשלב עם ישבה ותנועה על כדור פיזיו) ולאחר מכן להעבירו לערסול בפוף גדול (רק במשך היום וכל עוד אינו מתהפך בעצמו). השכיבה המעורסלת מאפשר הרפייה טובה יותר של שרירי הגוף כיוון שכל הגוף נתמך היטב וכן היא מאפשרת תחושת בטחון גבוהה יותר ממש כמו ברחם או כמו בידיים של אמא. דרך נוספת היא השכב לשינה על הבטן (תחת השגחה כמובן) גם בתנוחה זו התינוק מערסל עצמו, יכול להרגיש יותר סגור ובטוח והשינה עמוקה יותר.
באופן כלל ככל שבמהלך היום התינוק יהיה יותר מעורסל, יקבל יותר מגע מרגיע ומשחרר כך גם שנת הלילה תהיה רגועה ועמוקה יותר כיוון שחלק מהמתחים הגופניים ישתחררו במהלך היום ופחות יביאו ליקיצות במהלך הלילה.
בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il
   תנוחת ערסולדפי 14:49 27/07/2008
הי שירי,
תודה על התשובה!
לגבי הערסול, האם הכוונה אחרי שהוא נרדם בתנוחת ערסול להעבירו למיטה ?
האם הוא לא יתרגל להרדם בצורה הזו על הידיים ולא ילמד להרדם לבד במיטה?
האם ההרדמה בצורת ערסול עוזרת רק לאותה שינה ספציפית להיות טובה יותר או לשינה שלו בכלל?
ולגבי שינה על הבטן, אז אכן שכחתי לציין שהוא ישן רק על הבטן, גם בלילה....הוא לא מצליח לישון על הגב ולישון טוב.
   ערסולשירי קאשי 12:14 29/07/2008
הי דפי,
הערסול תורם באופן כללי להרפיית הגוף כך שהוא טוב במהלך כל שעות היום לתרומה לנינוחות ורגיעה וכמובן גם ספציפית לפני השינה בכדי לעזור להגיע לאותה הרפייה הנחוצה לשינה עמוקה. בעת ההרדמה בערסול חשוב לשים לב שככל שהתינוק פחות רגוע כך גם עצמת התנועה שלך צריכה להיות יותר גבוהה (כמובן לא להגיע לטלטול אלא תנועה ארוכה ורציפה) אך ככל שהוא נרגע התנועה שלך צריכה להפוך ולהיות יותר ויותר מינורית עד שכמעט ואינה מורגשת. באופן זה מונעים את ההרגל להרגע ולהרדם מתוך גירוי חזק אלא מתוך זה שהגוף הרפה ונרגע ולאחר שהוא יישן עמוק להעבירו למיטה ומיד להתחיל בטפיחות בתחתית הטוסיט לכיוון הראש. טפיחות אלו ממשיכות את התנועה שהוא חווה על הידיים ועוזרות לו לא להתעורר כשהוא מונח במיטה אלא לחזור לשינה עמוקה כמה שיותר מהר. בהמשך כשהוא כבר ילמד להרפות יותר מהר ויותר בקלות נין להתחיל ולהעביר למיטה מעט לפני שהוא נרדם ובכך למעשה ללמד אותו להרדם בכוחות עצמו.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il
   ערסל מערסל?דפי 13:00 07/08/2008
הי שירי,
האם ישנה אפשרות להשתמש בשנת היום בערסל מערסל עבור התינוק?
אם כן איפה אפשר להשיג כזה ערסל שאינו שטוח ואפשר להניח את התינוק בתנוחת ערסול?
   ערסלשירי קאשי 22:29 07/08/2008
הי,
ישנם ערסלים המיועדים לתינוקות. מעצם היותם קטנים יותר הם יותר מערסלים. כמו כן ניתן להוסיף כרית לא גבוהה בתוך הערסל בכדי להפכו ליותר מערסל. את הערסלים ניתן להשיג במרכזי התינוקות למיניהם כמו "צעד ראשון". כל עוד התינוק אינו נייד ואינו מתהפך או תחת השגחה, ניתן לתת לו לישון בערסל במהלך שעות היום.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו