צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תדירות ההנקה בגיל ארבעה חודשים פלוסטלטל 22:46 10/08/2008
הילד בן ארבע חודשים ועשרה ימים,עדיין יונק ביום ובלילה כל שעתיים עד שלוש, האם צריך לנסות ולהרגיע אותו בלילה בקפיצות כפי שייעצת - ללא יניקה? איך אני אדע מראש אם נוא רק רוצה מוצץ או שהוא באמת רעב?

האם אני צריכה (כפי שאמר לי הרופא )לנסות לפתוח פערים, או שהוא לבד יפתח אותם. אני אם חד הורית וקשה לי "להלחם " איתו בייחוד בלילה, כשאני כל-כך רוצה לישון. האם צריך לקום מהמיטה וללכת לקפוץ על כדור באמצע הלילה? זה נראה לי סיוט. מאחר והוא ישן איתי במיטה אני נותנת לו ציצי ושנינו ממשיכים לישון- סידור נח אבל ממכר?
תודה
טלטל
   שינה וציצישירי קאשי 17:12 11/08/2008
הי טלטל,
ההמלצות הן כלליות בלבד וכמובן שכל אחת צריכה לעשות מה שנוח לה ובהתאם לנסיבות. מי שבוחרת להרדים על ידי ציצי והתינוק איתה במיטה צריכה רק לדעת מה ההשלחות על ההרגלים של הילד ואם זה עדיין מתאים לך ולו הרי שזה בסדר גמור. בסופו של דבר אין דרך אחת שהיא הכי נכונה כיוון שהנסיבות המשפחתיות ואופי וגישת ההורים משתנה מאחד לשני. לגבי האבחנה בין בכי של רעב לביןבכי אחר הרי שגם כאן את צריכה לסמוך על האינטואיציות שלך. במידה ועבר מספיק זמן בין הארוחות הרי שכנראה זה רעב ואם לא אז הצורך הוא שונה. גם במהלך הלילה צריך לבחון האם אכל טוב במהלך היום ולפני כמה זמן היתה הארוחה הקודמת בכדי לשער האם זה רעב או לא. כמובן שתינוקות בגיל זה ליתים עדיין זקוקים לארוחות לילה אך מספרן כבר אמור להיות קטן. כמו כן אם את כן מנסה להרגיע על הכדור הרי שתינוק רעב לא ירגע. תינוק רעב ימשיך לבכות ולדרוש את האוכל. כמובן שאיני ממליצה תמיד לחכות לראות מה משך הבכי בכדי להיות בטוחים שזה רעב אבל שוב השתמשי באינטואיציות שלך מתי ואיך לנסות דרכי הרגעה שונות מציצי, על מנת להתחיל לפתוח את הפערים בין הארוחות ועל מנת להגיע לרכישת יכולות והרגלים של רגיעה עצמית שישרתו קודם כל אותו וכמובן גם אותך.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו