צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בעיות שינהרעיה 14:42 26/08/2008
שלום, בני בן 4 חודשים, עד גיל חודשיים ישן שינה רצופה, אחרי שה חליף את הרגל לכמה פעמים התעוררות בלילה, אך לאחרונה שינה שלו הפכה לסיוט של ממש. הוא נרדם בין 8-9 בערב, מתעורר ב1 בלילה, אוכל ואז מתעורר כל רבע שעה וקורא לנו. הוא לא רעב, הוא נרדם מייד כשאר אנחנו ניגשים אליו ומתעורר שוב כשאר אנחנו חוזרים לישון. קראנו על כל מיני שיטות כמו 5 דקות, הרם והניח, אבל הבנו שהשיטות הללו עדיין לא פעלות משום שהוא קטן מידי. מה עלינו לעשות, תעזרו בבקשה!
   שינהשירי קאשי 18:15 26/08/2008
הי רעיה,
תינוק בגיל זה לרוב עדיין לא יודע להרדם לבד ועצם העובדה שהוא חוזר בקלות לישון לאחר שניגשים אליו מעודדת. אם אין צורך להרימו אלא רק ללטף אותו והוא חוזר לשינה הרי שזה מספיק ולא צריך להרגילו לכך שמרימים אותו. ייתכן שהוא סובל מגזים ולכן זקוק לכם. היו שם בשבילו. במידה והוא אכן בוכה ראשית נסו לשים לב האם זה בכי של התעוררות שהוא באמת קורא לכם או אולי זה מתוך שינה ואז באמת אין צורך לגשת מיד. אני לא מאמינה בלתת לתינוק שבאמת בוכה ורוצה את הוריו לבכות (גם לא חמש דקות) אני מעדיפה להרים,או ללטף לפי הצורך עד לרגיעה ולתת לו שוב להרדם. תינוק בדיל זה אשר מרגיש צורך בקרבת הוריו אינו מפונק אלא באמת זקוק לתחושת הבטחון שאתם מקנים לו. מעבר לכך יכולות להיות סיבות כמו מתח בגוף אשר תורמות לריבוי היקיצות בלילה ולכן שחרור והרפיית הגוף לפני השינה או אחרי ארוחת הלילה יכולים לעזור להגיע לשינה עמוקה ואיכותית יותר.

תנסי את הדרכים הבאות על מנת לעזור לו להגיע לנינוחות:
1. בתוך פוף גדול (כזה עם הבד הנמתח) להשקיע אותו כך שיהיה מעורסל. אם אתם שניים בבית אז כל אחד מחזיק בשתי פינות ומנדנדים מצד לצד, קצת מעלה ומטה. עם מעט יותר מאמץ ניתן גם לעשות לבד על ידי הרמת הפוף מלמטה כך שנשען על שתי הידיים. אם את לבד ניתן גם להניע את הפוף על הרצפה קדימה ואחורה במעין תנועות חתירה. התנועה של הפוף עוברת לאורך כל עמוד השדרה ועד לראש, מרגיעה מאוד ומרפה מאוד. בסדנאות של תינוקות רבות משתתפים 90% מהתינוקות נרדמים בתהליך הזה.
בתוך הפוף התינוק נמצא מעורסל, עם תמיכה מלאה בגופו (מה שאין על הידיים). כל זה בשילוב עם תנועה מאפשר את אותה רגיעה מוחלטת והרפיית כל השרירים.
2. אפשר להגיע לרגיעה גם מתוך ערור המערכת. שימי מוסיקה קצבית וריקדי איתו בבית. תוך כדי תבצעי העברה שלו מתנוחה לתנוחה בידיים שלך. כל פעילות שמעוררת את מערכת שיווי המשקל מעייפת מאוד ועוזרת לשינה עמוקה יותר.
3. אם יש בבית כדור פיזיו גדול - לשבת עליו עם התינוק בידיים בערסול ולקפוץ מעלה מטה בעדינות. ככל שהתינוק פחות רגוע להגביר את קצב ועצמת התנועה וככל שהוא נרגע להוריד עוצמות. לאחר שאת מרגישה שהשינה כבר עמוקה להעביר למיטה בתנועה בטוחה ומהירה ולא איטית ומהססת. במיטה אם הוא על הבטן לטפוח על הישבן לכיוון הראש כך שתהיה תנועה לאורך כל עמוד השדרה. אם על הגב להמשיך בשפשופים של בית החזה.
4. עיסוי במגע עמוק לפני השינה.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו