צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  זחילת גחון - עד מתי ?יפעת 10:09 22/09/2008
שלום,
בני בן 10 חודשים. זוחל גחון בהצלבה יד ימיןורגל שמאל מגיל חצי שנה.
הוא מתרומם לעמידה, מעמידה עובר לישיבה, מישיבה עובר למצב שש זוחל 2 צעדים ומייד עובר לזחילת גחון.
זחילתו מהירה .
מתי הוא אמור לעבור לזחילת שש ואיך לעודד אותו לכך אם בכלל?

לגבי אחיזה, הוא אוחז בקבוק ושותה, אוחז צעצוע ומעביר מיד ליד. מדפדף בספר לתינוקות(זה עם הדפים העבים).

האם זה בסדר לגילו?
   זחילת שששירי קאשי 08:29 23/09/2008
הי יפעת,
בנך אכן מתעכב עם הזחילה על שש. ממה שכתבת איני יכולה לאבחן את הסיבה אך כיוון שהוא כבר מתחיל להעמד ייתכן שהוא כרגע בוחר במה ש"קל" לו יותר ובמצב זה ייתכן וידלג על זחילת השש או שלא ישהה בה זמן רב. מהסיבה הזו כדאי בהחלט לעודדו לזחילה על שש (הוא כבר בתחילת הדרך לשם).
תרגילים:
1. על משטח מוטה (שיפוע בג'ימבורי, מזרון מיטת תינוק שנשען על ספה) - להעמיד על שש, להצמיד לו את הרגליים ולהחזיקן באמצעות הרגליים שלך. לאחוז אותו באזור הצלעות ולהניע קדימה ואחורה. תרגיל זה מכיר לו את התנוחה של עמידת שש ומלמד אותו להעביר משקל לידיים ולרגליים, דבר שהוא הכרחי לזחילה.
2. על גליל או שמיכה מגולגלת להעמיד אותו על שש כך שהחזה נתמך על ידי הגליל. ניתן גם להניע קדימה ואחורה ואפילו לתת לו לנסות לצאת ממצב זה בכוחות עצמו. זה מאוד יחזק את שריריו.
3. לפזר כריות על הרצפה כך שאין הרבה חללים ביניהן. להניח אתו באמצע ולקרוא לו לצאת. אפשר לגרות אותו לצאת עם צעצוע אהוב או בועות סבון. ההתקדמות על משטח הכריות מחייב אותו להשתמש בגפיים בצורה שונה מאשר על רצפה ישרה. זה מלמד אותו להתנתק מהרצפה ולהרים את הגחון וכן מחזק מאוד את השרירים.
4. לשפר שיווי משקל - תנועה במרחב, נדנה, גילגולים, על צלחת וסטיבולרית (צלחת מתנדנדת כמו שיש בג'ימבורי) תנועה לכל הכיוונים. על כדור פיזיו בישיבה, תנועה לכל הכיוונים.
5. רפלקס הבלימה וחיזוק חגורת הכתפיים - להרים עם הפנים החוצה כשאת מחזיקה בבית החזה שלו ובהדרגה לקרב אותו לרצפה עם הראש. לחכות לתגובה של שליחת ידיים לרצפה.
6. דחיפה עם כפות הרגליים - להשכיב על הגב ולהצמיד כפות רגליים לרצפה (רוחב האגן, לא קרוב מדי לטוסיק) ולחכות שהוא ידחוף כלפי מעלה. אם אין דחיפה, מעט ניעות מהברכיים לכיוון כפות הרגליים והקפצות אגן וחזרה על הצמדת הרגליים. תרגלי זה מאפשר לימוד דחיפה עם הרגליים. המוח יודע לתרגם זאת לדחיפה עם הרגליים על הבטן.
במידה ואין התקדמות ונראה שהוא מתחיל לותר על שלב זה כדאי לפנות למדריכה לערון אבחון ולהתאים תרגילים.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו