צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בת 6 חודשיםשני 21:10 12/10/2008
ביתי זוחלת כבר כמעט חודשיים, היא זריזה (הוציאה 3 שיניים, מפטפטת ברבורים.......,עולה על 6 ונופלת חזרה לבטן,לפעמים ישנה כשנרדמת כשהטוסיק למעלה.....)
בזחילה ממש מתרוצצת מצד לצד מסתובבת ........על רצפה,שטיח פוך, מיטה...
פתאום שמנו לב למשהו שנשמט מעיננו, לרוב היא זזה רגל ימין יד שמאל כלומר צדדים אלו קדימה , נותנים כיוון ואז יד ימין דוחפת קדימה, כמעט אין פעולה של רגל שמאל, כלומר היא לא עושה כיפוף של הרגל מלא ולא דוחפת עם כף הרגל של שמאל , היא מידי פעם כן משתמשת בצד הנגדי לתזוזה...אבל לרוב לא.
היא מתקדמת במהירות, וישר , וכן מסתובבת לכל כיוון...
רק אתמול הבחנתי בזה (ילדה ראשונה ,לא יודעת מה אמור להיות)
לכן אולי אצטרך להביט בה יותר.

האם זו בעיה?!
האם זה ייצור בעיה בזחילת 6?
וכן, איך אפשר לתקן?
תודה .
   הסתכלתי על סרטון...שני 21:30 12/10/2008
היא עושה הצלבות אבל כשיד ימין בפעולה רגל שמאל לא דוחפת כמעט, אלא רק היד.
ולפעמים זזה שתי ידיים קדימה ודחיפה ...לא עיכבית.
   זחילת גחון מאורגנתגלית בר-יוסף 14:33 15/10/2008
שלום שני,

לפי מה שאת מתארת בתך זוחלת זחילת גחון לא מאורגנת עד הסוף. זחילת גחון זו הזחילה הראשונית של התינוק ומאד מומלץ שתינוק יעבור דרך שלב התפתחותי זה.חשוב ביותר לאפשר לילד לזחול כמה שיותר על הרצפה. ללא גרביים. הגרביים גורמות לילד להחליק ומקשות את הזחילה. ככל שיש לילד יותר מרחב ואחיזה ברצפה הוא יצליח לזחול.

בכדי לזחול זחילת גחון מאוזנת מספר מרכיבים צריכים להתקיים:
- שהייה על הבטן על המרפקים.
- יכולת דחיפה עם כפות הרגליים.
- יכולת העברות משקל מצד ימין לשמאל.
- איזון בבית החזה בין צד ימין ושמאל
- ילדים רבים לפני הזחילה מתחילים לבצע סיבוב סביב ציר – לשני הצדדים.
- יכולת יישור הידיים קדימה.
- מערכת שיווי משקל מפותחת.

קיימים שיבושים רבים בזחילת הגחון: דחיפה עם שתי ידיים יחד, חוסר שימוש ברגליים, זחילה תוך שימוש ביד ורגל נגדית אחת בלבד ועוד. שיבושים אלו נובעים מכך שאחד המרכיבים חסר בגופו של הילד. זחילת גחון מאוזנת תאפשר בהמשך יכולת הליכה טובה ויציבה, אחיזת עיפרון תקינה, אפשרות טיפוס קלה ועוד. זוהי זחילה חשובה ביותר התורמת רבות להתפתחות גופו של התינוק.

בכדי לעזור לבתך לשפר את צורת הזחילה שלה לגרום לה להיות מאוזנת יותר, ניתן לבצע את התרגילים הבאים:
1) על הגחון לתרגל מספר רב של פעמים סיבוב סביב ציר לשני הכוונים.
2) על הכדור על הבטן – על כדור פיז'יו להשכיב על הבטן ולהגיש צעצוע מקדימה על הרצפה. תפיסת צעצוע מהרצפה – פועל על הזקיפה של הגב.
3) העברות משקל על הכדור - להשכיב על הבטן על הכדור ולהגיש לה צעצוע מהצד ולראות אם מעבירה משקל לצד הנגדי ומושיטה יד. חשוב לראות שהרגל הנגדית מתכופפת בזמן העברת המשקל. ניתן לעשות תרגיל זה גם על כדור פיזיו תוך הטייתו לצד. זהו תרגיל העובד על העברות משקל.
4) דחיפה עם כפות הרגליים - להשכיב על הגב ולהצמיד כפות רגליים לרצפה (רוחב האגן, לא קרוב מדי לטוסיק) ולחכות שהוא ידחוף כלפי מעלה. אם אין דחיפה, מעט ניעות מהברכיים לכיוון כפות הרגליים והקפצות אגן וחזרה על הצמדת הרגליים. תרגלי זה מאפשר לימוד דחיפה עם הרגליים. המוח יודע לתרגם זאת לדחיפה עם הרגליים על הבטן.
5) מעבר מעל מכשולים – כמה שיותר לגרום לה לעבור מעל מכשולים – הרגליים שלך, כריות, שמיכות מגולגלות... מעבר מעל מכשולים מחזק את הידיים, חגורת הכתפיים, ביצוע הצלבות ודחיפה עם הרגליים 6.

בנוסף תוכלי למצוא באתר שלנו כתבה בנושא זחילת הגחון ומספר סרטונים של תרגילים.
www.first-step.co.il/html/trg.htm#זחילת_גחון

אשמח לקבל עדכונים על ההתקדמות.

בברכה,
גלית בר-יוסף
מדריכה להתפתחות תינוקות
מכללת "צעד ראשון"




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו