צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תינוק בן שלושה שבועות מורן 12:08 14/10/2008
שלום רב,

יש לנו תינוק בן שלושה שבועות ויום אשר כמעט ולא מישיר מבט לכיוון הפנים שלנו. הוא מתעניין מאוד בסביבתו, בתמונות שחור לבן, במקורות אור ולרוב עיניו פקוחות ומביטות לצדדים.

ניסיתי כמה פעמים לקרב אותו אלי אבל זה לא כל כך עזר למיקוד המבט שלו. כמו כן, למשמע קולי הוא נראה קשוב (לעיתים משתתק אם בוכה) אבל לא מסיט מבט לעבר הקריאה.

רצינו לדעת האם זה מצב נורמלי שכן קראנו וראינו כי לתינוקות יש נטייה מוקדמת להתמקד בפנים אנושיות, אפילו מיד לאחר הלידה גם אם ראייתם לא ממוקדת עדיין.

חשוב לציין כי מגיל מוקדם (עשרה ימים בערך) הוא סובל מגזים, במהלך כל היום ובוכה לא מעט.

תודה מראש,
מורן
   יצירת קשר עיןגלית בר-יוסף 17:29 15/10/2008
שלום מורן,

יצירת קשר עין עם התינוק זהו שלב חשוב ליצירת התקשורת הראשונית עימו. בגילאים צעירים אכן לעיתים יש נטייה של התינוק לא ליצור קשר ומאד קשה לתפוס את עינהם. יש לנסות להתקרב אליו עם הפנים שלנו ולהניע לאט מצד לצד, תוך כדי ביצוע קולות ומימיקות עם הפנים. להניע לאט מצד לצד, תוך כדי קשר עין עם התינוק - כדי שהוא יעכוב אחרינו עם המבט, תוך הנעת הראש.
במידה שלא, לשלב גירוי טקטילי – לנשוף על הפנים, לגעת, לעשות צלילים. להתקרב ולהתרחק – מהר/לאט.

כעיקרון בגיל צעיר זה מאד נפוץ, אם התופעה ממשיכה גם לקראת גיל מאוחר יותר, מגיל חודשיים שלוש, כדאי לבדוק זאת ולנסות דברים נוספים.

בכבדו רב,
גלית בר-יוסף
מדריכה להתפתחות תינוקות
מכללת "צעד ראשון"




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו