צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  זוחל אבל לא יושבלריסה 10:50 19/10/2008
שלום,
בני בן 7 חודשים בדיוק. זוחל על שש מגיל חצי שנה כשלפני כן זחל גחון לאחור ואחר כך התקדם קדימה כמו תולעת. כיום כל הזמן עומד על הברכיים תוך הישענות על חפצים שונים או מתרומם לעמידה. בעמידה כשהוא נשען או מחזיק את עצמו בעזרת חפץ כלשהו אף עושה מספר צעדים. אין לנו לול כך שהוא נעזר בשולחן קפה,ספה, כורסא, ארון, טרמפולינה וכו'. יחד עם זאת הוא עדיין לא מתיישב בעצמו ואני לא מושיבה אותו, פרט לישיבה בטרמפולינה בזמן אוכל. כבר מעל לחודש הוא מנסה לעשות תנועות שנראות כמו ניסיונות להתיישב: הוא יושב על ברך אחת ואת הרגל השנייה הוא מפסק הצידה ומחזיק את עצמו על יד אחת. האם זה בסדר שהוא לא עובר לישיבה? האם יש צורך לעודד אותו ולעשות תרגילים כלשהם או שזה בסדר גמור ופשוט צריך לתת לו עוד זמן?
   ישיבהשירי קאשי 21:59 20/10/2008
הי לריסה,
כיוון שהוא כבר נעמד על הברכיים ולא מומלץ שידלג על שלב הישיבה כדאי מאוד לתרגל איתו ישיבה יציבה. את עושה נכון שאינך מושיבה אותו ונותנת לו הזדמנות להתנסות וללמוד לבד את התהליך. רק לצורך התרגיל ניתן להושיבו על מנת לשפר מיומניות הנדרשות לישיבה כפי שמתואר בתרגילים הבאים:
* להושיב בישיבת סיכול (שתי הרגליים פונות לצד אחד) על כדור הפיזיו, תוך הישענות על הידיים, ניעות לכל הכיוונים באיטיות.
* ישיבת סיכול על הרצפה, אמא יושבת מאחור ולשחק עם מדבקות על כפות הרגליים + רוטציות (סיבוב אחורה) לשים לאמא על האף.
* להושיב כף אל כף, אנו יושבים מאחור ולהתנדנד מצד לצד.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו