צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  משיכת תינוקת לעמידהענת 20:59 27/10/2008
שלום לכן,

התינוקת שלי בת חמישה וחצי חודשים ומתפתחת בינתיים לפי הספר (מתהפכת לשני הכיוונים, מרימה טוסיק באוויר, מסתובבת סביב עצמה). בזמן האחרון שיחקתי איתה הרבה במשיכתה לישיבה ואח"כ לעמידה, בעקבות רעיון לפעילות שקראתי בספר ("כיף עם תינוקות"), שם כתוב שהוא נועד לשפר מגוון רחב של תפקודיים פיזיים. היא חזקה מאוד, מחזיקה את עצמה בלי בעיה ומאושרת מהתרגיל. אבל המטפלת שלה במשפחתון אמרה לי שבעצם אסור להושיב או להעמיד תינוקות שלא עושים זאת בעצמם.

אז... מה נכון ומה מותר? האם מומלץ או לא?

תודה!
   הושבהשירי קאשי 10:08 28/10/2008
הי ענת,
אכן לא מומלץ להושיב או להעמיד תינוק טרם למד לעשות זאת לבד. הקדמת השלבים עלולה לשבש את הרצף התקין של ההתפתחות, היא עלולה להביא לדילוג על שלבים או אי רכישת מרכיבים מוטורים אשר נחוצים לתינוק ונרכשים בדרך במעבר בין שלב אחד לשני. כמו כן השלד והשרירים של בתך עדיין לא בנויים לעומס הזה וכדאי לתת לה להתחזק בטרם מפעילים לחץ מיותר על עמוד השדרה שלה. ישנם מצבים בהם לצורך תרגול מבוקר לזמן קצוב מושיבים תינוק שטרם יושב אך זה עדיין מוקדם בשבילה ואין שום צורך. כמו כן לעיתים רופא הילדים בבדיקת התפתחות מושיב או מעמיד, אך גם פה זה נועד רק לצורך הבדיקה ולא כתרגול או משחק. בתך מתפתחת יפה עד כה, אני ממליצה לך לתת לה להמשיך ולהתפתח על פי הסדר הנכון על מנת לקבל התפתחות מיטבית.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו