צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  התפתחות של תינוק בן 7 חודשיםהילה 10:22 28/10/2008
שלום לכן,
בני הוא מחר בן 7 חודשים והוא עדיין לא נשען על הידיים בעת שכיבה על הבטן. חשוב לי לציין שהוא שוכב המון על הבטן לאורך זמן רב ואף נהנה מזה.אני גם משכיבה אותו על כרית כדי שירים את חלקו העליון אך הוא בשלו נשאר על האמות.הוא מתהפף חופשי לכל הכיוונים ו"דוחף" עם הטוסיק כאילו הוא רוצה להתקדם. האם יש איזשהו איחור מבחינת ההתפתחות שלו מכיוון שהוא עדיין לא זוחל על הגחון או נשען על ידיו? מה אני יכולה לעשות כדי לעזור לו?
   זחילהשירי קאשי 09:29 29/10/2008
הי הילה,
לרוב זחילת הגחון כבר קיימת בגיל זה או לפחות מתחילים לראות נסיונות לכך. אצלכם הוא מתחיל להראות נסיונות ראשונים כך שמבחינה זו לא מדובר בעיכוב משמעותי. יחד עם זאת ההשענות על הידיים כבר היתה צריכה להיות מפותחת היטב וייתכן שקושי מוטורי שקיים אצלו מהווה גורם מעכב גם לגבי הזחילה.
לחיזוק הידיים ניתן להשכיבו על כדור פיזיו ולהטות את הכדור קדימה על מנת לעורר את רפלקס הבלימה ושליחת הידיים לרצפה. דרך נוספת לעשות זאת היא להחזיקו באזור הצלעות עם הפנים כלפי חוץ ולהטות קדימה עד שישלח ידיים לרצפה. מעבר לכך אני ממליצה לפנות לאבחון על מנת להתאים תרגילים באופן אישי ולהדביק את הפער.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו