צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  התהפכותמיכל 11:43 05/11/2008
שלום, בתי בת 3 חודשים, כשאני שמה אותה על הבטן היא בוכה ומתעצבנת די מהר, אז התחלתי להשתמש במעין כרית הנקה שטוחה שנותנת לה הגבהה מסויימת, והיא מאד מרוצה מהעניין- לא בוכה ונשארת ככה הרבה זמן. רציתי לדעת- האם זה מומלץ? האם זה לא יוצר יותר מדי לחץ על הגב התחתון? האם כדאי לשים רק את הידיים בהגבהה או גם את כל הגב העליון (בית החזה?)מתי ואיך להרגיל אותה לשכב על הבטן בלי הכרית? ושאלה אחרונה- היא כבר התהפכה כמה פעמים כששמתי אותה על הבטן בלי הכרית, אבל עם הכרית אני רואה שהיא מנסה להתהפך אבל לא מצליחה- מה לעשות?
תודה וסליחה על האורך!
   שכיבה על הבטןשירי קאשי 09:00 06/11/2008
הי מיכל,
המטרה בסופו של דבר היא שכיבה נוחה על הבטן על משטח ישר. תנוחה זו נחוצה לצורך התפתחות תקינה (התהפכויות, זחילה ועוד. הכרית טובה להתחלת התהליך על מנת להרגילה לתנוחה זו אך צריך לעזור לבתך לשנות את התבנית הגופנית שלה כך שיהי לה נוח יותר לשכב על הבטן ללא הכרית. אני מניחה שלבתך, כמו לתינוקות רבים, יש זקיפות יתר בגב. במצב זה לא נוח לתינוקות לשכב על הבטן כיוון שהגב זקוף מאוד ובית החזה נוקשה. זו הסיבה שההגבהה שמורידה את הלחץ מבית החזה בעצם מקלה על התינוק להשאר על הבטן אך היא לא פותרת את הבעיה מהשורש. מאותה סיבה לתינוקות אלו יש נטיה להרים את הראש ובית החזה גבוהה ולכן מתהפכים מהבטן לגב בשלב מוקדם יחסית.
תרגילים לשיפור השכיבה על הבטן:
1. להחזיק בתנוחת ערסול תוך כדי תנועה וקול, מביא להרפיית שרירי הבטן. לאחר רגעיה מלאה בערסול או אפילו הרדמות להעביר לשכיבה על הבטן. לתת טפיחות בישבן לכיוון הראש, כך שתיווצר תנועה שתגיע עד הראש.
2. תהליך "שיפור שכיבה על הבטן" - תהליך שיש לבצע את כולו כהכנה לשכיבה על הבטן. נתחיל מהשכבת התינוק על הגב שם נוח לו ומוכר לו יותר. יוצרים קשר של אמון עם התינוק ועל ידי שפשופים וטפיחות על בית החזה מביאים לרגיעה. מרימים רגליים לכוון בית החזה ויוצרים התעגלות של הגב ושקיעה של בית החזה. עוזרים לתהליך על ידי הרמת האגן ושימוש בקול ומגע בבית החזה. מניעים את האגן במעגלים לשני הכיוונים. מבצעים הקפצות של האגן. אוחזים מתחת לקיפול הברך והקפצות למעלה/למטה תוך כדי שילוב של קול. על ידי שפשופים וטפיחות משפרים את התנועתיות של בית החזה. מחזיקים רגליים ביד אחת ויד שנייה מתחת לאגן ובהדרגה מגבירים את תנועת התעגלות הגב כשמרימים רגליים לכיוון בית החזה. מגלגלים מהגב אל הצד על ידי כפיפה של רגל אחת וגלגול לכיוון הרגל הישרה. כל פעם לצד אחר בלי להשתהות. אח"כ עוברים לשהייה ארוכה יותר על כל הצד. תינוק שמנסה לזקוף את ראשו על הצד נעזור לו להניח אותו על ידי הרמת האגן וניעות קדימה ואחורה. לבסוף מגלגלים גלגול מלא עד לבטן.
3. לעניין אותו בזמן השכיבה על הבטן על ידי הפנים שלך, לשיר לו בקול, על ידי צעצוע מעניין וכל העולה על רוחך. המטרה היא להסיח את דעתו ולעניין אותו מספיק כך שהשהייה על הבטן תהיה נעימה ככל האפשר.

כמובן לא צריך להגיע לבכי היסטרי והעיקר שישכב על הבטן , אבל לא מיד להרים כשהוא בוכה אלא לנסות קודם ולרתק אותו מספיק כך שהוא יהנה.


בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו