צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  מגחון ל-6 בת 7 חודשים כמעטקובי 14:35 10/11/2008
ביתי זוחלת על גחונה מגיל 4 חודשים, מיד כשעשתה את ההיפוך ממהבטן לגב (מגב לבטן התחילה לפני 3 חודשים), היא נמרצת מאוד ,עשתה הכל מוקדם (שיניים בגיל 3 וחצי חודשים מלמול בגיל חודשיים וחצי, אהשבוע אמרה אבא אבבבבא והשמחה רבה בבית:)) זזה ממקום למקום, מטפסת על כריות, מזרנים, אפילו נכנסה לתוך מדף מתחת לשולחן ויצאה מצד שני ( תוך שניות , לא שמתי לב..אופסס) שוכבת על הצד , נתמכת עם היד או על מרפק או על כף היד , כשהרגל הנגדית תומכת ומשחקת , שיווי משקל מצויין (כל מי שרואה מפחד אהאה שלא תיפול, היא לא) .
עומדת על 6 כחודש וחצי בהתחלה אהבה לתנדנד היום כבר לא עושה זאת רק נעמדת כדי לטפס על הכריות ,סתם ככה כדי להשקיף , כדי לנסות לתפוס משהו , עמדה על 6 כדי לפתוח מגרה של המזנון (ותקעה את האצבע).
אוהבת שמעמידים אותה, עושה ניסיונות התיישבות כשהיא על הצד. אנחנו לא מסייעים לה בזאת (כדאי? איך?). (בטרמפולינה או בסלקל ועלנו היא קמה אנכי ממש רוצה הזדקפות )
הבעיה:::::
היום בגיל 7 חודשים עדיין על הגחון, מנסה להתקדם ממצב 6 אבל נופלת מיד, וזה כבר כחודש וחצי ....

לידיעה רק לפני כמה שבועות אמרו לי אנשים שהזחילה שלה לא מאורגנת, למרות הספידים, מתקדמת עם יד ימין מצרפת שמאל ודוחפ את רגל ימין ושמאל בד"כ נגררת או שמתקפלת אבל לא עושה שום פעולת דחיפה.
חייבים לתקן זאת? זה מה שגורם לעיכוב בזחילת 6 ?
עושים לה תרגילים כגון על הגב זחילה אחורה כבר הרבה זמן, על הגב מקרבת רגל ימין ליד שמאל והפוך... זהו בעצם, כי את הזחילות היא עושה בכל מקרה על משטחים שונים, היא ממש פעילה.....

מה ניתן לעשות כדי לשפר, זה כבר המון זמן "תקוע". חייבים לתקן??? פשוט לא הולך.

תודות.
   זחילה לא סימטריתשירי קאשי 06:53 11/11/2008
הי קובי,
הזחילה הלא מאורגנת והלא סימטרית מעידה על קושי מוטורי וחוסר איזון בין הצדדים. קושי כזה אם לא מטופל ממשיך הלאה עם התינוק במהלך כל שלבי ההתפתחות ומביא להתפתחות של תנועה פחות נכונה ופחות איכותית וכמובן עלול גם להביא לעיכוב. אני מאוד ממליצה לאבחן ולקבל שיעור פרטי בנושא. בינתיים עד שתגיע למדריכה אני ממליצה לך לפעול על פי ההוראות הבאות:
1. להחזיק את התינוקת כל פעם לצד אחר: בהאכלה, כשמרימים על הכתף להחליף כתפיים, בערסול הראש כל פעם לצד אחר.
2. להרבות בתנוחת ערסול. בתנוחה זו יש הרפייה של כל הגוף עם תמיכה מלאה. הרפייה זו משפיעה גם על השרירים המוחזקים. כמובן שוב לזכור כל פעם הראש לכיוון אחר.
3. להשכיב על שני הצדדים. בשכיבה על הצד כל פעם צד אחד מתארך והשני מתקצר. השכבה על שני הצדדים תתרום לשיפור הסימטריה בין הצדדים.
4.להניח יד אחת על האגן שלה והשניה על הצלעות ולבצע באופן איטי קרוב והרחקה של הידיים שלך כך שאתה מגביר ומפחית לסרוגין את הכפיפה הצידית. באופן זה אתה משפר את התנועתיות של הצד. חשוב לבצע באופן סימטרי לשני הצדדים.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו