צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  נעליים בשלב של כמעט הליכה עצמאיתרוני 15:21 07/12/2008
היי,
הפשושון היה במצב בו לדעתי תוך שבוע מקסימום היה מתחיל ללכת, אלא שאז קרה מה שקרה והוא היה צריך להיות עם יד מגובסת ואח"כ חבושה במשך כמעט חודש.זה שיבש את תחושת שיווי המשקל שלו בהליכה וכמובן שזה גרם לעיכוב במועד תחילת הליכה עצמאית. עכשיו הוא כבר כמעט שבוע בלי התחבושת,אך עדיין מפחד ללכת (הולך מצויין עם תמיכה בחפץ או עם יד אחת שלנו). כבר קר ואפילו בתוך הגן או בבית זה לא מספיק לגרוב לו גרביים בלבד. מה גם שבגן עושים פעיליות חצר. האם אפשר להנעיל אותו בנעלי צעד ראשון? אם לא לכל הזמן אז האם אפשרי רק כשיוצאים החוצה?
כשהוא איתנו מחוץ לבית (במרפאה, סופר, קניון וכד') הוא כבר לא רוצה להיות בעגלה אלא ללכת וכמה שיותר (נותנים יד). לי אין בעיה עם זה רק שאני לא חושבת שזה טוב כ"כ ללכת במקומות כאלה עם גרביים (מלוכלך) - וזה גם קר מידי.
מה מומלץ לעשות?
   נעלייםשירי קאשי 10:17 08/12/2008
הי רוני,
ראשית מומלץ להיות יחף לפחות עד שההליכה מתבססת (לפחות חודש לאחר תחילת ההליכה העצמאית). יחד עם זאת כמובן יש להתחשב במזג האויר ובמקום בו הילד הולך. ניתן לפרקי הזמן בהן יש פעילות חוץ בגן או כשאתם במקומות המצריכים זאת לשים לו נעליים והיכן שאפשר להשאירו רק עם גרביים או יחף. אם קונים נעליים עדיף לא את אלו הנקראות נעלי צעד ראשון אלא נעליים עם סולייה דקה (מעור או דמוי עור) וכריות נגד החלקה (יש נעליים כאלו בחנויות למוצרי תינוקות). ככל שהסוליה דקה וגמישה יותר התינוק חש יותר את המשטח עליו הולך ולכן יכול להשתמש נכון יותר וביעילות בכך הרגל והאצתבעות על מנת לייצב עצמו ובכך לפתח מיומנויות הליכה נכונות יותר ומהר יותר.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו